Gå til innhold
Fiskersiden

Problem med stradic C14


Iversen
 Share

Recommended Posts

Kjøpte meg en ny stradic c14 str 2500 i våres på tilbud. Skal jo være ei god snelle dette, men det har dukket opp et problem som ødelegger gleden med å fiske med den nå. Ved snøreføreren har monosena skåret seg litt inn i metallet og lagd et lite spor. På hvert andre eller tredje kast jeg gjør nå, må jeg dra sena fri fra sporet med fingra før jeg begynner å sveive. Det er ikke alltid like gunstig hvis det er grunt der jeg fisker.

Har opplevd dette før også på billigere sneller, men hadde ikke forventet dette på denne. Snella har ikke vært brukt veldig mye. Fått endel fisk på den, men den har vært brukt ganske lite egentlig og ikke noe spesielt stor fisk som har dratt ut mye sene.

Hva tror folk? Skal det være sånn, eller er det mulighet for reklamasjon?


Har forresten kun vært brukt monosene i dimensjon 0,23 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Lurer på om Shimano kanskje begynner å bli slappere med åra. Jeg har nettopp kjøpt en Stradic FD, den blir returnert pga slark i driv-verket. Rotoren kan tiltes frem og tilbake noen mm, noe som ikke virker fryktelig dramatisk i og for seg, men som vil medføre at drevene slites altfor raskt. Og mye av poenget med å kjøpe en stradic er at man vil ha problemfritt snellehold i noen sesonger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Lurer på om Shimano kanskje begynner å bli slappere med åra. Jeg har nettopp kjøpt en Stradic FD, den blir returnert pga slark i driv-verket. Rotoren kan tiltes frem og tilbake noen mm, noe som ikke virker fryktelig dramatisk i og for seg, men som vil medføre at drevene slites altfor raskt. Og mye av poenget med å kjøpe en stradic er at man vil ha problemfritt snellehold i noen sesonger.....

Begynner å lure på det samme faktisk....også på noen andre varianter i multi serien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.