Gå til innhold
Fiskersiden

Brisling selges billig


Børre
 Share

Recommended Posts

Jeg har mye brisling som jeg har pakket i halvliters bokser denne uka. Brislingen er fisket i Sognefjorden. Jeg selger den fordi jeg trenger brisling i all hovedsak bare til dorging, og mesteparten av denne brislingen er for liten til det. Småbrislingen er noe skjørere enn større brisling.

Det er ca 65 brislinger pr boks og hver boks inneholder knappe 400gram . Flesteparten av brislingen er mlm 9-11 cm. Prisen er kr 40 pr boks, men ved kjøp av 10 eller flere bokser er prisen 30 pr boks. Den holder seg godt frossen under transport i isoporkasser. Transport fra Nordfjord betales av kjøper, men jeg kan kanskje skaffe privat transport om du bor sentralt.

Super agn til det meste og de største kan helt sikker brukes til dorging også dersom den saltbehandles som dette: http://www.fiskeklubben.no/forside/fiskegal/fisketips/sjoorretfiske/F%C3%A5+agnfisken+til+%C3%A5+henge.9UFRvWXp.ips

Nypakket ser de største slik ut: 20131029_112332_zpscb3fb3fb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten tar 140 kroner når jeg sender brislingen i de isoporkassene jeg har. I løpet av uka skal jeg sende 10 bokser til Arendal. Om noen fra samme området ønsker å kjøpe, så får jeg plass til 10 bokser til i samme kasse, uten øket fraktpris, og da er sjansen større for at den fortsatt er frossen ved ankomst. (Forbehold om at at den første som bestilte ønsker å gjøre det slik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at dette superagnet blir tilgjengelig for fler,men å si selges billig er å ta i...

for meg blir det faktisk billigere å kjøpe på en bensinstasjon i området som selger sjokkfryste brisling.

hvoran er det når man fanger brisling? kreves det løyve? kunne tenkt meg å fange agnet selv,men vet ikke helt om jeg har lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

fint at dette superagnet blir tilgjengelig for fler,men å si selges billig er å ta i...

for meg blir det faktisk billigere å kjøpe på en bensinstasjon i området som selger sjokkfryste brisling.

hvoran er det når man fanger brisling? kreves det løyve? kunne tenkt meg å fange agnet selv,men vet ikke helt om jeg har lov?

Brisling fisker jeg med hekle med tyttebærkroker på våren/sommeren, litt mindre str enn de sildehekla bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.