Gå til innhold
Fiskersiden

Stryn!


fiskebaronen
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Gammel topic ja, men sidan det er snakk om septemper er det vel ikkje for seint å svare.

Eg vil foreslå at du tek turen til Lodalen og Oldedalen. Der er det tatt mykje fin fisk. Eg har ikkje sjølv fiska der endå, men har kameratar som har hatt stor suksess! Men då må du ha nokon til å køyre deg e.l for dit kan du ikkje gå frå stryn! For om du leitar etter ein plass "sentralt" er det nok berre styneelva og eventuelt strynevatnet som er akuelt, men det er også lakseførande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra fisk i Oldenvannet. Har fisket der i over 20 år, og fått noen pene fisker. Største fikk jeg i 2002. Meget sterk ørret på 5180 gram:

storfisk.jpg

Fikk også en grei en i høst på 2,7 kg:

rret081004.jpg

Fisk får man på det meste, men imitasjoner av vårfluelarver, og blanke streamere fungerer godt. Ellers er dorging med wobbler en metode som fanger mye fisk.

Prøv også Floen, vannet som ligger nedenfor selve Oldenvannet. Her er det ikke så mye storørret, men til gjengjeld får man oftere ørret på 3-6 hekto enn det man gjør i Oldenvannet. Knallgøy å fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.