Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretvann i lillesandsområdet


Aurejeger
 Share

Recommended Posts

Hei og hopp :)

Jeg er litt lite lokalkjent her foreløpig, så jeg lurte på om det er noen som vet om noen gode ørretvann i lillesand/birkelands området?

Har foreløpig bare vært på noen kanoturer i grimevannet, men tenkte å planlegge vårens eventyr mens kong vinter omfavner oss.

Jo lengre bort fra mennesker jo bedre, men så lenge det kan fiskes er jeg interressert :) All hjelp mottaes med stor takk :)

Skitt fiske videre :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oggevatn med småvann rundt er flotte vann.. vet om fisk på over kiloen som er tatt der oppe..

Berse er også ett vann jeg kunne tenkt meg og testet ut litt, men vet ikke om det er Ørret i stor grad der.. Har hørt rykter om Suter, men vet ikke om det stemmer..

Ellers vet jeg det er tatt fisk på 500g ish i Fjellvann, og hvem ville vel ikke likt å fått ørret i Fisklaus vannet??

Utover det er det masse flotte vann over stemmen i Kalvellelva.. Du må ett stykke opp for den er det jo sjøørret i, men over demningen så er det masse flotte pytter og vann helt opp til Birkeland, så der kan du sikkert gå ihjel ett par sko om du ønsker.

Håper det var litt vann på planleggingsmølla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk Hotfix :) Det hjalp :) Har fiska i alle utenom ogge m/ vann rundt (så der er jo endel å utforske) og Berse har jeg aldri hørt om engang :) Fiskelaus har jeg gått alt anna enn fiskelaus fra og øvre fjellvann har kosta meg utallige kr i sluker og dobber....men der skal visst finnes grom ørret i sistnevnte ifølge de innfødte :)

Så når det klekkes til våren blir det iaffall ogge mm :)

Takk for at du svarte og skitt fiske videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.