Gå til innhold
Fiskersiden

Lake i Harestuvatnet.


Morten Mølster
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har nå vært to turer, på to forskjellige plasser, som jeg har søkt meg frem til at det er tatt lake i Harestuvatnet.

Det har resultert i mye borring og lite fisk :P

Jeg har kjørt en stang som har ligget på bånn, og en som jeg har dunka med.

Agnet har vært filet av både ørret og røye.

Lurte derfor på om det er noen her som selv har fått lake i vannet, og som kanskje kunne peke ut en plass det hadde vært muligheter?

http://kart.gulesider.no/m/nHvGI

Over er link til plassene jeg har prøvd meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he,he prøv lengre mot nord eventuelt nede mot strykenvannet, gjerne på nedsiden(i selve strykenvannet). Lakan foretrekker litt bevegelse i vannet der den gyter. Før og etter gyting er det andre plasser som gjelder. Sett sikkerheten i høysetet,ispigger, redningsline og aller helst en fiskekompis er standard ved slikt fiske. Flere ganger,selv når jeg er på kjente plasser, har jeg i mørket klart og bomme på hvor jeg er og havnet på urimelig dårlig is.

Edit: spesifiserte litt bedre( sliter med norsken :D)

Endret av don don
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest "i vika til høyre nedenfor brua på strykenvannet", men dette må jo være brua som går over helt øverst i strekan? Der er det jo litt bevegelse også.. Men ikke noe is sist jeg sjekka!

Jeg trodde det var brua mellom Harestuavannet og Strykenvannet, eller demningen på Harestua om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vika som er til venstre nedenfor demningen er jo sjukt grunn! Sikkert ikke mere enn halvannen meter på det dypeste, og full av mudder og blekker. Trodde lake likte ugjevn bunn med steiner, stokker osv? Og da regner jeg også med at det hadde vært spesifisert bedre enn "I vika til høyre nedenfor brua på strykenvannet", ettersom det hadde vært snakk om demningen? :P

Endret av Morten Mølster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.