Gå til innhold
Fiskersiden

Mormyska med blink?


HenrikHaga
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg er helt ny på forumet, og har noen spørsmål..
Noen som har prøvd mormyska sammen med røyeblink? De aller fleste bruker mormyska stang med kun agnet mormyska. Men jeg så en video av blink med mormyska som også fungerte...
Er det noen som har erfaring med det, eller meninger rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agn mormyska'n med en maggot eller to, så blir det nok bra. Ørret eller røye du fisker etter da?

Røya sitter uansett, med vanlig agnkrok + et par maggot, men har også fått veldig mye ørret på dette. Så var for å sjekke om det var mulig å få mer ørret med myska :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal man prøve litt forskjellig. :)
Men jeg har enda en ide! Har sett mange filmer av at røya biter/angriper blinken oftere enn kroken, så hva om det ble laget en modifisert blink med krok, eller gjøre det enkelt med en stor spinner som blink? Selvfølgelig med maggot hengende under. Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får faktisk kjøpt røyeblink som har oppheng på selve blinken. ;) husker ikke hva den heter i farten, men jeg har liggende ett sted vet jeg.

Hvor i landet fisker du forresten?

Ahh, spennende!

Jeg bor på Hommersåk i Sandnes, og fisker flue, og sluk her. Så har jeg svigerfamilie i Alta, så isfiske blir på forskjellige fjellvann der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så heldig å ha muligheten til å isfiske i Nord Norge så bør du også prøve akkar. Det skal funke bra har jeg hørt. Mange som bruker det i nord.

Ellers kan jeg nevne at jeg har hatt utrolig god erfaring med reke som agn etter både ørret og røye. Vil også si at snittstørrelsen på fisken jeg tar med reke er betydelig større enn med noe annet agn jeg har brukt. Da er det reker fra sjølplukksdisken som er best. Reker i lake går fortere i oppløsning i vannet.

Så reker anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er så heldig å ha muligheten til å isfiske i Nord Norge så bør du også prøve akkar. Det skal funke bra har jeg hørt. Mange som bruker det i nord.

Ellers kan jeg nevne at jeg har hatt utrolig god erfaring med reke som agn etter både ørret og røye. Vil også si at snittstørrelsen på fisken jeg tar med reke er betydelig større enn med noe annet agn jeg har brukt. Da er det reker fra sjølplukksdisken som er best. Reker i lake går fortere i oppløsning i vannet.

Så reker anbefales!

Da skal akkar handles inn til neste gang. Reke skal også tas med!

Kan forøvrig rapportere om dårlig bitt, med lite fisk...

Ble vel 15-20 i 10-50 grams kategorien, såvidt man kjenner det napper...

Så tipper man vel 20 på rundt 100 gram... Alt var bare røye!

De to dagene etter vi dro hjem fikk jeg flere bilder av svigermor der hun har fått 10+ røye og ørret på mellom 400-500 gram...

Knut: Jeg skal prøve å lage et oppheng med myska over blinken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.