Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske på sørlandet 2005


ErikR
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for gode ønsker, Even. Synd du ikkje kunne bli med[ :D ] men det er lenge igjen av sesongen så eg tenker du får muligheten seinare i sommar.[ ;) ]

Om eg skulle blanke tar eg ikkje det så tungt. Bare det å fiske i denne elva gir ro i sjela. Junifisket er et sjansespel men forholda er veldig gode nå så laksefeberen riv og slit i meg.

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var årets første kjenning med fisk et faktum. selvsagt ikke jeg som fikk den på. min venn stig (labrax på forumet) og jeg fisket i naboelva til mandalselva. her fikk vi nok og dro over til nok ei elv.

første hølen vi prøvde gikk jeg med flue mens stig gikk med slukstanga. så skiftet stig agn og på førs kastet sa det "pang!!!".. en skikkelig rugg av en storlaks dro ut hele den 120 meter lange hølen. vi hadde ingenting vi skulle sagt og hadde ikke nubbekjangs til å holde den. stig hadde ikke vadere på seg så han overlot stanga til meg som skulle løpe mot brekket for å stoppe den. heldigvis stoppet den, den skjønte vel av det var for grunt der. da fikk jegs e fisken. den desidert største laksen jeg noensinne har sett. var faktik i tivl om det var bever jeg hadde på. her gikk den atter en gang utover ot dypet jevnt og ok tempo..så slapp taket...en helt forferdelig opplevelse akkurat det siste. vil anslå vekta på fisken til å være et sted mellom 12 og 15 kg. sikkert nærmere 15. fisken var godt over meteren lang og hadde litt brunfarge. stig viste seg fra sin beste sin og tok av seg hatten og takket for den fine kampen laksen ga. dette er iallefall noe jeg aldri kommer til å glemme.

selv skal jeg fuskeland b på lørdag og søndag. mulig min første kommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser elva er oppe igjen..sikkert et av agder energi's forsøk med laksen.. agder energi er **** meg det arrogante og utspekulerte møkkaselskapet som finnes.. hvis de senker den til 6 kubikk i helga så skal jeg love dere at de får en tlf fra sint fisker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fisket i natt i en populær høl. fisket med en zuluzonker str 8 og flyt på ei tfo ticr#7.

flere av mine kompiser hadde gitt seg for dagen og reiste hjem. klokka nærmet seg halv 2. jeg ville gjøre et siste forsøk på å øure en sjøørret. da jeg kom ned plasket det fælt. sikkert en laks tenkte jeg.

etter noen resultatløse(ikke av de første i år akkurat)kast gikk jeg ca 10 meter nedstrøms og la ut et kast. så strammet det seg opp på klassisk sjøørret vis og en flott fisk plasket der ute i mørket. etter 2 minutters kjøring skjønte jeg at fisken var stor. sø på over 3 kg tenkte jeg. da begynte fisken å banke og riste på hode. slikt gjør ikke en sø. da den også kjørte noen syke utras skjønte jeg at det måtte dreie seg om laks. trodde først det dreide seg om mellomlaks men etter at fisken gjorde et hopp skjønte jeg at det ikke akkurat var ei svele som satt der. ette et 20 min kom den inn til land. tenkte at den ikke var helt kjørt, men jeg slo på hode lykta for å se hva det var. fikk nesten sjokk da jeg så fisken.storlaks på 8-10 kg. vurderte å taile den der og da men slo tanken fra meg da den ga et siste men sjukelig utras som jeg hittil ikke har kjent maken til. så stod den bomfast, antagelig i en av de mange steinene som lå akkurat der jeg fisket. pang sa det og snøre kom slakt tilbake. skal ikke gjengi hva det var jeg brølte ut i natte mørket av all min kraft, men det var ikke noe jeg ville sagt til sognepresten for å si det sånn. var rett og slett nesten på gråten. etter 12 dagers intenst laksefiske så får jeg endelig en og så mister jeg den. typisk min uflaks!men jeg gir meg ikke nå heller. blir ny tur ikveld sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..ja som jeg sier så gir jeg meg ikke. skal tydeligvis ikke få noe gratis i år. satser på at stort pågangs mot og tidligere erfaring skal gi meg den første i år. jan og jeg skal jo fiske fuskeland b til mandag og jeg må innrømme at jeg har troen!

vanker ny tur ikveld.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..ja om jeg ikke smiler fra øre til øre så fikk jeg nå opp en av elvas sølvskatter.

en pen sø som jeg ikke fikk veid men som jeg tipper til å være et sted mellom 2 og 2,5. ikke min største, men du verden for en vakker fisk. bilder kommer til uken.

fisken tok skammelig tungt og hadde jeg mistet den hadde jeg nok sagt det var enda en laks;) men denne gjorde ikke de samme utrasene, men på den annen side så fikk jeg nå endelig fisk. nå blir det gøy i tiden fremover nå som sø'en har gått på elven.var borti 2 fisk til av samme size. litt synd at natt-bettet bare varer i en time på denne tiden. fisken tok selvfølgelig ei zuluzonker str 8 som forøvrig er den eneste nattflua jeg bruker i juni/tidlig juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei caddis sender deg en pm straks. ps. vi har fuskeland b mandag.

bilde kommer til tirsdag tipper jeg.

forresten, en liten talk med wiggy fra forumet kunne fortelle om fin fin fangst fra sone 1 med 2#stang og lita zulu flue. sø på ca 1 kg. vil tro det var svært artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i mandalselva fra igår til idag. endel laks å se. tror mesteparten av fisken som viser seg er fisk som står og ikke fisk som går. en flom hadde gjort seg nå. ble et par sjøørret.

en på rett under kiloet på makk og en på ca 1,5 på wobbler.

her er bildet av sjøørreten jeg fikk i forrige uke. veide den ikke men den var 61 cm lang. tipper rundt 2,5 ettersom den var ganske feit og fin.

28062005145018NOAISvRmp84I.jpg?22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

mavi og undertegnede var ute igår. ingenting. sålenge var adam i paradis.

vi trenger regn. regndansen skal utføres snarest her. på neste flom vil det bli et kanonfiske tror jeg.

labrax mistet en svele igår. var litt fisk som hoppet. jeg tipper jeg landet 50 brunørret. går amok med agnet så fort det treffer vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.