Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpt ny beastmaster bx stc, får ikke presset sammen stangdelene skikkelig


skakri
 Share

Recommended Posts

Hei,

Kjøpte en ny beastmaster bx stc 210/240 stang (woho!), men når jeg skulle sette sammen stangen for første gang merket jeg at det var ekstremt trangt å få sammen leddene på stangen. Når jeg presser og vrir så hardt jeg klarer uten å bruke ringene for ekstra grep (vil jo ikke ødelegge de når jeg setter sammen eller tar fra hverandre stangen) er det fremdeles en drøy centimeter igjen før de to leddene er helt inne.

Jeg går utifra man skal få dem helt inn dit hvor "hanndelen" blir stor og brei igjen. Det er altså en drøy centimeter frem til det punktet.

Er det meningen man ikke skal få presset sammen stangdelene 100%, eller er "hanndelen" for stor. Er det da eventuelt riktig å pusse litt på den så den kommer helt inn, eller bør jeg gjøre noe annet?

Setter stor pris på noen tips eller erfaringer. Er dette vanlig på denne stanga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre det ikke er et unormalt problem i hvertfall. Føles likevel ikke helt riktig, man skulle jo tro stangen er optimalisert slik at den kaster aller best når leddene er akkurat der de skal være. Det er jo selvfølgelig snakk om minimale forskjeller, men likevel småirriterende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var oppklarende ja! Hadde vel funnet den posten og sluppet å lage denne hvis jeg hadde hatt peiling på hva jeg skulle søke etter. Gikk etter øvre og nedre stangdel jeg :( Uansett, er det da riktig å tolke det slik at spigot holker bare er holker hvor det skal være rom for "slitasje" over tid hvorpå den kommer lenger og lenger ned, mens top-over holken kommer helt ned med en gang?

Det var ingen konkret beskrivelse av forskjell mellom de to i den posten, men tolker det altså slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var oppklarende ja! Hadde vel funnet den posten og sluppet å lage denne hvis jeg hadde hatt peiling på hva jeg skulle søke etter. Gikk etter øvre og nedre stangdel jeg :( Uansett, er det da riktig å tolke det slik at spigot holker bare er holker hvor det skal være rom for "slitasje" over tid hvorpå den kommer lenger og lenger ned, mens top-over holken kommer helt ned med en gang?

Det var ingen konkret beskrivelse av forskjell mellom de to i den posten, men tolker det altså slik.

Riktig tolket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil!

Både spigot og top over er laget med rom for slitasje. Eneste forskjellen er at du på top over ikke ser at det blir mindre avstand til bunnen. Trolig kommer du ikke til å se noen forskjell på noen av de med normalt bruk. Sansynligvis kommer kork og snellefestet til å gi opp lenge før slitasjen blir et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.