Gå til innhold
Fiskersiden

Deling av fiskesteder med venner


Kristfall
 Share

Recommended Posts

Hei hei,

vet ikke om dette er riktig forum (moderatorer: slå løs din vrede dersom det er feil :) ). Har noen tanker og ideer det hadde vært kult å lufte her inne og få tilbakemeldinger på, så postet derfor dette innlegget.

Kort fortalt: Jeg jobber i i-Sea, som har laget den nye RS Appen (se http://detgodesjoliv.no/ for litt mer info). Appen har blant annet fine sjøkart og er ellers flott (er kanskje ikke helt upartisk..), men en av tingene den mangler (mener jeg) er en god måte å dele punker på sjøen med venner.

Som en aktiv hobbyfisker har jeg slitt mye med å forklare venner og bekjente hvor fiskestedene jeg foretrekker er. Har forklart situasjonen til resten av teamet som jobber med appen, og de er nå overtalt til å gjøre noe med dette i appen.

Siden dere her inne sannsynligvis har mer erfaring enn oss i i-Sea rundt denne problemstillingen, syntes vi det hadde vært utrolig kult å kaste litt ball med dere når vi skal utvikle dette. Målet vi har med videreutviklingen av RS App er at det skal være enkelt og kjapt:

(i) å dele sin nåværende posisjon med venner som både har appen og med venner som ikke har appen.
(ii) å dele et gitt punkt (tenk fiskested / favorittplass på holme) med venner som har / ikke har appen.
Da er spørsmålet vårt til dere her på fiskersiden:
1) Hvordan deler dere fiskesteder med venner på sjøen i dag? Finnes det noen apper for slikt? Hvis ja, hvordan synes du de funker?
2) Hvordan ville den "ultimate" måten vært å dele slikt med venner? Hvilke situasjoner ville dere dele slikt med andre, og hvilken informasjon ønsker mottakeren? Hva skal til for at det blir lett for andre å finne akkurat det punktet/stedet du ønsker å dele?
3) Hadde det vært bra å kunne dele slikt via Facebook? E-post? SMS? MMS? Andre kanaler?
Igjen, hadde vært utrolig kult med tilbakemeldinger :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige i dag er vel å sitte fingeren på eg sjøkart og si "dra dit". Ellers så er sjøkartet til Gule sider flittig brukt.

Min tanke er at det beste hadde vært en mulighet til å registrere et punkt i sjøkart (enten ved at man befinner seg der eller at man plotter det inn manuelt), og så ha en mulighet til å dele dette punktet via selve appen eller epost/Facebook osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Erik, nice catch. Laster ned og skal sette den på prøve på Torsdag :)

@Fredsjo: takk for innspill!

Litt mer info:

I utgangspunktet så er ikke planen å gå "all in" ved første venning og gjøre RS app om til en"fiskeapp" som FishBrain. Tenker heller noe i retning av kjapp og enkel deling av punkter som også kommer godt med i fiskesammenheng. Men skal ikke sette noen begrensninger på innspillene, så fyr løs med alt det dere har av ideer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bogains: Vi har fått litt over 30 henvendelser fra folk som Ønsker WP-versjon siden vi startet, og vi noterer ned alle gangene det har blitt etterspurt. Utfordringen her er at vi må få med våre samarbeidspartnere på løpet, og at jobben er dessverre ikke gjørt over en langhelg. Jeg skulle gjerne sagt noe konkret, men vi har dessverre ikke kunne ta stilling til det enda. Vi vil oppdatere detgodesjoliv.no/ med info når/om noe endrer seg på denne fronten, og jeg skal selvfølgelig også poste her :)

Forøvrig jobber vi med prototyping av deling med appen denne uka. Kommer til å poste noen skisser/prototyper her som det hadde vært veldig kult å få innspill på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.