Gå til innhold
Fiskersiden

15' stang, kjekt å ha?


slapoe
 Share

Recommended Posts

Hei,

Skittfiske har tilbud på northern lite 10-50g 15' nå http://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=61925&WebSiteMapNodeID=1004005 fikk fryktelig lyst på. Vet ikke helt hva den ska brukes til og har egentlig ikke noe snelle til den. Men ser for meg den feks må kunne kaste en 60g sildesluk midtfjors, eller kan være kjekk til å styre stor fisk under landing. Likar å ha det enn å ønsk sæ det, men e student så pengan kan helt sikkert brukes på nå ainna fornuftig også! Innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er klassifisert for vekter fra 10 til 50 gram. Å "pumpe 60 grams sluk midtfjords" er neppe lønnsomt..

Det vil alltid være lettere å styre fisk med ei kort stiv stang enn ei lang og føyelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett eller at vi har meget forskjellig kaste teknikk, men på alle andre stenger jeg eier fungerer litt "overvekt" helt supert. Når jeg snakker om å styre fisken tenker jeg på å unngå at den får gå feks i ankertau til en flytebrygge opplagt bedre med lengre stang, finstyring enig men når trenger jeg det?

Hadde vært supert om noen hadde erfaringer med den aktuelle stanga, evt serien og eller andre laaange stenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at denne primært er for tungt markfiske i elv etter laks, da er det en fordel med lang stang for å styre marken i strømmen. Vil tro at du vil finne andre stenger som er bedre egnet til slukfiske i fjord.

Egen erfaring går opp til 13,5" stenger, flott til agnfiske, mark, og bombarda, men til slukfiske gir jeg meg ved 10-11".

Hilsen

Stian

Endret av Stian N E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 7, 9, 10 og 11fot stenger jeg bruker endel i sjøen forsåvidt mest fornøyd med 10'ern. Kanskje like greit å spare pengene denne gangen da og heller ta det igjen senere når lommeboka er litt feitere. Takk for svar:)

Ser foresten at endel av asiatene rundt Trondheim bruker meget lange stenger på sild og makrellfiske for å få plass til flest mulig opphengere, men det er ikke god nok unskyldning for kjøp da makrellfiske kun er morsomt med lett utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.