Gå til innhold
Fiskersiden

stang til swimbait fra svaberg og vertical fra båt


Lindholmer
 Share

Recommended Posts

Så, jeg trenger litt hjelp her, fikk øya litt opp for gummibaits i sjøen i går, dog med lett ørretutstyr... Var soppas gøy at jeg nå har lyst på en stang som funker litt bedre til dette fiske en 2-12g, ettersom det ble bra klomsete å hive med skapelig vekt når det starta å fjære. Samtidig har jeg ikke noe å fiske ifra båt med...

Ser for meg 20-30g bly + gummibaiten de fleste plassene jeg fisker ifra land, og verticalfiske ifra båt aner jeg ikke hvor mye vekt som er nødvendig... Er relativt sjelden på sjøen, og det er stortsett rolige dager..

Så jeg tenker som så at en stang, helst ikke over 6,6 fot som arbeider fint med vekter 20-30g+ ifra land, og som man til nød kan bruke ifra båt med en fornuftig vekt i enden av snøret.

Prioriterer sensitivitet fremfor kastelengder og har 1000 penger å bruke, legger selvsagt på noen hundrelapper om det er en vesentlig bedre stang. om det er multiplikator eller haspel spiller ikke så stor rolle, har noen 3000-5000 str haspel sneller og en Revo Toro NaCI 51 jeg bruker i sjøen.

Håper på noen gode tips og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om du får en særlig behagelig stang hvis den skal takle både båt og land og i tillegg være så kort.

Jeg ville kikket på Savage Gears MPP serie. f.eks en av stengene som går opp til 90 gr. Rimelige, solide stenger som tåler litt bank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.