Gå til innhold
Fiskersiden

PowerPro Super8 europeisk vs amerikansk


slapoe
 Share

Recommended Posts

Hei,

Har i det siste brukt 0,15PP S8 og vært meget fornøyd med dette snøret. Så jeg kjøpte en storspole på Ebay der var all informasjon oppgitt i lbs og yards. 20lbs er ca 10kg som er bruddstyrken på 0,15mm snøret i Europa. Diameter var ikke oppgitt men jeg gikk ut i fra at jeg fikk et snøre med tilnærmet lik bruddstyrke og diameter. På spolen står det 9kg og 0,23mm dvs kun ca 38% av styrken :/ for meg ser snøret også betydelig tykkere ut som det jo også står på spolen at det er. Er det mulig at de selger et så mye dårligere snøre i USA? Eller oppgir de fantasi tall i Europa og ærlige tall i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PowerPro har hatt problemer med at kopi sene er blitt solgt på Internet.

http://www.powerpro.com/publish/content/global_fish/en/us/power_pro_v2/info/counterfeit_warning.html

20lbs tykkelsen tilsvarer den norske 23mm tykkelsen. (17 kg)

Når det gjelder tallene for US og Europa oppgis de på forskjellige måter, om jeg husker rett er det med og uten knuter på sena.

Så kvaliteten er den samme.

Endret av cral
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabell fra Power Pro sine nettsider som gjelder vanlig PP. Se på tabellen og les det som står under.

Kopier gjerne bildet og sett det i ramme for fremtidig bruk. Dette kommer det til å bli spurt om mer enn en gang i fremtiden også.

SIZE_zps88e34dd1.jpg

Endret av nordmøring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke fake.

Har sett tabellen, og på den står det 15kg. Men hvis du ser på informasjonen på spolen på bildet ( http://www.powerpro.com/publish/content/global_fish/en/us/power_pro_v2/products/powerpro_super_slick/hi-vis_yellow.html ), som er identisk med min spole står det 9kg. Litt drøyt om det er samme snøre og oppgi kun 53% av styrken bare pga våt knutestyrke vs styrke uten knute. Jaja har nå 1370m med dette snøret nå da så får vel bare bruke det selv om det er i tykkeste laget. Får vel bare anta at det er samme snøre som om jeg hadde kjøpt 0,23 i butikk i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at dette er forvirrende og at det er feil bruddstyrke oppgitt på spolen din.

Det står 20lbs-6lb dia.-0,23mm-9kg. Her skulle det vært 15kg. Er etter mitt syn en trykkfeil på etikettene deres om du har fått en med samme tekst som på bildet. Ser også at de oppgir andre bruddstyrker på de andre spolene på samme sida, enn det som står i tabellen til original PP. Kanskje naturlig siden det er en helt annen line, men det er for stort sprang på akkurat din i forhold til de andre.

Du kan jo gjøre et forsøk på å gjøre dem oppmerksom på feilen, men tror ikke du får noen positiv respons. I fremtiden er det kanskje en ide å heller bestille etter pound-systemet når du skal bestille amerikanske /amerikanskrettede liner. Det er i alle fall det jeg gjør, så langt uten å gå på slike smeller som du har gjort her. Du er ikke den første, og ikke den siste som dette hender med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge Paulus er det ikke samme snøret som selges i USA og EU, holder likevel en knapp på at det er det samme. Da de er teste på forskjellig tidspunkt og sendt inn av forskjellige fiskere.

This is not just listed with different thicknesses but it is a totally different line to the EU version.

http://www.paulusjustfishing.com/4linereview.htm#Power_Pro_super_slick

Men nå får det være nok nerding, på tide å komme seg ut å faktisk få snøret i vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.