Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddebett, brasmeleik og bever


Perca
 Share

Recommended Posts

Var en tur på Mjærvann i går kveld og gjeddene var villige. Fikk ikke opp noen med noe størrelse, men 9 stk på en liten kveldsøkt er jo ikke akkurat kjedelig. Fikk i tillegg 2 små abbor og mistet en stor (1kg+). Det var en voldsom aktivitet i sivet med brasmene som "hadde seg". En og annen stor gjedde var også ute etter en brasmesteik. Vi fikk besøk av 2 bevere som snacksa på vannplanter og en liten råbukk som også likte vannplanter. Konklusjonen er at det var en flott og avstressende kveld etter jobben med naturopplevelser som en ikke opplever i sofa1. (Nå lurte jeg autosensuren [ :D ]) Jeg skal prøve å få lagt inn bilder i kveld. Hvis jeg ikke drar på fisketur [ :o )][ :D ]!

Her er et bilde av beveren på vei mot båten. Legg merke til gjennskinnet av gatelyset, skikkelig villmark dette her... [ :D ]

bilde0732rb.jpg

Prøvde også å ta et "ækksjen-bilde" av en av gjeddene, men det ble litt i overkant "ækksjen"... Gjeddefa1 hoppet ut av bildet [ :o )]

bilde0729wt.jpg

Jeg skal ut igjen i kveld og eventuelt nye bilder følger. Med et forbehold, familiens IT-sjef må være hjemme [:I] (sønnen min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapala Husky knall orange og en annen knallorange leddet sak. Den største abboren som jeg mistet tok en liten Rapala med ørretyngelfarger.

Jeg hadde med fotoapparatet ut på tur på lørdag, men jeg lot være å ta det fram! Apparatet hadde garantert drukna [ :D ]. Men hadde jeg tatt noen bilder så hadde de blitt heftige! 16 fot åpen båt i det været var for spesiellt interresserte...[ :D )] Jeg hadde med elgbikja mi og hun var fortsatt våt på søndagen etter å ha vært inne hele natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på Mjærvann i går kveld også (onsdag 1/6) og gjeddene var på hugget fortsatt. 6 gjedder og 14 abbor ble resultatet. Alle tatt på vobler, Rapala Husky og den gode gamle ABU Hi-Lo rød og hvit leddet 18g. Hade en gøyal opplevelse med den største gjedda (3,3 kg). Den gikk ned i dypet rett ved båten og så ble snøret slakt, umiddelbart etter så kommer den som en Scud-rakett opp av vannet og gjør et kjempehopp for så å lande oppi båten! Jeg har sett mange gjeddehopp, men aldri opplevd at den hopper oppi båten av seg selv. Heldigvis så var vi to som så dette for det høres jo ut som en Munchaussen-historie. Abborene var ikke mye å skryte av, bare småtasser som beit. Brasmene drev fortsatt og leika, men aktiviteten var betydelig redusert fra mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse smågjeddene er nesten like spretne som laksen [ :o )] og i Mjærvann i går så hadde vi bra fiske i vald 7, 9, og 13 til en veldig hyggelig pris [ :D ]. Omtrent alene var vi også...

gjedde1wb.jpg

Det er moro å forsøke på å ta noen bilder når gjeddene gjør sine sprell! Flere av gjeddene hadde hopp på over 1/2 metern opp i lufta.

gjedde22th.jpg

Denne gjedda var ganske vill! Bedre liten og kjapp en stor og slapp [ :D ][ :D ][ :o ]

gjedde36cc.jpg

Her er den suicidale gjedda som hoppet opp i båten på egenhånd. Den måtte bøte med livet stakkars! Begge kroksettene på Hi Lo`n satt godt forankra i gjeller og svelg. Vekta var 3,3 kg og faktisk årspers for undertegnede... Men det skal ikke vare lenge! [ :o )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.