Gå til innhold
Fiskersiden

funker dette?


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

Hei :)

Har nylig kjøpt en Elbe yellow reef 4,5 fot båtstang med pilkevekt 75g - 300g. har tenkt å bruke denne til pilke etter torsk og sei. jeg skal bruke pilker opp til 250g med to gummimakk over....

blir dette for mye belastning hvis jeg får en stor fisk på? trenger også tips om gummimakk.. hvilken farge er best til torsk og lyr?

må jo også ha en snelle og sene så tenkte på disse to :

http://www.skittfiske.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=50562&WebSiteMapNodeID=1004005

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Sene/Multifilament/Berkley-Fireline-Flame-Green/Fireline-Flame-Green-270m-0-32mm-Verdens-mest-kjente-og-brukte-superline-146224-p0000077625

bruker svenskepilk og abu sillen.. hva bruker du? :)

Takk for svar !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobba på skibs og fiskeriutstyr i trondheim i sommer kom jeg i prat med sjefen om disse stengene. Han hadde slitt skikkelig med å få til å knekke en for hånd. Enkle stenger i glassfiber som elbe yellow reef er ufølsomme, men rimelig solide, så å fiske med (og få fisk på) en 250g pilk skal ikke være noe problem.

Har null erfaring med elbe sensor snellene, men vil anbefale å legge bittelitt mer i snella. Kan dog hende at den duger helt fint om du ikke skal fiske veldig ofte og er snill med utstyret ditt :) Fireline duger, regner med du har noen meter med tykk mono i enden for å hindre slitasje på braid og for å knyte gummimakk i?

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.