Gå til innhold
Fiskersiden

Lowrance network


asmund aa
 Share

Recommended Posts

Hei,

Lurer på å få en skjerm til ombord, er det problematisk å kjøpe en hds 5 på ebay i usa, vil den virke her?...

Og er det kun power og en ethernet kabel (gule plugger) jeg trenger for å få data fra hds10, en jeg har bak?..

Eller kam jeg bruke andre enn hds? (Lcx/lms)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ja og ja. ;)

Hva skal du ha opp på ekstraskjermen? Alt, bare ekkolodd eller bare kartplotter?

Jeg kommer til på kvitte meg med en HDS 5x Gen 1 i løpet av vinteren. Tenkte meg 1500,- med ny festebrakett og ny strømkabel. Den kan selvfølgelig ikke vise kart, men er en glimmrende ekstraskjerm for ekkoloddet. Har brukt den på bakdekket, men går over til å bruke WIFI og nettbrett der i steden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kanskje utdype litt her.

Endel modeller med GPS (dvs kartplotter) har en variant av geofencing. For Lowrance sin del betyr dette stort sett at du ikke får brukt metriske enheter og at det kan poppe opp en melding på skjermen som sier at du er i feil verdensdel.... Ting fungerer fortsatt. Siden du uansett ser etter brukt, er det uansett ikke noen poeng med garanti og reklamasjonsrett. Det er kanskje enklere å få en uærlig selger inn på den smale sti hvis du og selger befinner dere i samme land,. :)

For ekkoloddet vil alle modeller med ethernet kunne speile/ dele et ekkolodd. Er det en modell med innebygget ekkolodd snakker vi om deling og alt er helt uproblematisk. Du kan feks kjøre hele vannsøylen på en skjerm, mens den andre er zoomet etc. LMS/LCX/HDS vil fungere. En X-modell har ikke GPS, så der er uansett ikke geofencing noe tema. Det som kan være et tema er at softwaren ikke er oppdatert, men den kan du stort sett oppdatere fra HDSen du har fra før.

Jeg har ikke brukt min 5x på en stund, men skal ta den med på tur i morgen og sjekke at alt er ok med den. Send meg en PM med kontaktinformasjon, så tar vi detaljene der hvis du vil ha den. (Hvis alt går etter planen har jeg en HDS 8 Gen 1 som skal byttes ut til våren, men den skal jeg ha "litt" mer penger for.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.