Gå til innhold
Fiskersiden

Skater (og flatfisk) i Sykkylvsfjorden?


kjs
 Share

Recommended Posts

Har flere ganger tenkt på Sykkylvsfjorden som en interessant fjordarm med tanke på skater (og forsåvidt flatfisk generelt). Nå har det seg slik at juleferien i år skal tilbringes på nordvestlandet, og i den forbindelse er jeg gira på å teste litt... Lurer derfor på om noen kjenner til fangster/observasjoner eller annet av interessse i området? Evt. også tilsvarende for annen flatfisk av interesse (dvs. utover sandflyndre, som er det eneste jeg har fått der tidligere)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tilgong på båt er det vel greie sjansar for spisskate i Storfjorden generelt. Veit diverre ikkje om andre, meir konkrete tips frå land med mindre du er villig å køyre 60km og ta to ferger kvar vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tilgong på båt er det vel greie sjansar for spisskate i Storfjorden generelt. Veit diverre ikkje om andre, meir konkrete tips frå land med mindre du er villig å køyre 60km og ta to ferger kvar vei...

Spisskate fra båt er vel mulig flere steder ja, men tviler på at båt blir en mulighet denne gangen - det får bli en annen gang, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet iallefall at det finnes kveite inni der, men har ikke nokken spesifikke plassa. Har ikke hørt om skate inni der, men regna med det skal gå ann å få spisskate i ytterste delane og piggskate lengre inne.

Bare å siifra om du har lyst å prøve etter nokke fra båt, regna med e iallefall skal en tur innover i storfjorden etter blålange\skolest iløpet av jula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.