Gå til innhold
Fiskersiden

Svinger , airmar p79 eller p58


svartfeskarn
 Share

Recommended Posts

Hei , sitter å vurderer om jeg skal bytte svinger den jeg bruker nå er en invendig svinger

airmar p79 (tror det er riktig ) . Loddet er et Raymarine a70 d , med svingeren ser jeg noe

fisk å når jeg bruker jig type sg herring så ser jeg den godt på loddet på 40 mtr . Men så

til spørsmålet , vill en heksvinger gji såpass mye bedre signal at det er værdt å bytte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den primære forskjellen mellom en innvendig giver og en hekkmonter (eller gjennomgående) er evne til å nå dypt. Innvendig montering fjerner fort 20-30% av giverens potensiale. En P66 eller kanskje spesielt en TM260 er bedre enn P79. P66 er ikke noen stor investering, TM260 må vel sies å være en litt tyngre investering. :) Men for fiske ned til 40 meter holder en P66 lenge, og den brede konen på 50 kHz vil være en fordel når du kjører og ser etter fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis evnen till å fine fisk blir såpass mye bedre er det nok vært å skifte ja , ser jo seistimer å sån godt på

loddet men det er stort sett på dyp fra 0-40 mtr med den svingeren jeg har nå . Båtn er forøvrig en Rana 540 c, en

p66 eller p 58 koster rundt 800-900 kr ser jeg så går an å prøve om det utgjør mye , vert fint å finne storseien å

som gjærne står lit dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.