Gå til innhold
Fiskersiden

For de som ikke gidder å lese så mange artikler


Recommended Posts

Det er selvsagt mye å lese hvis man vil sette seg skikkelig inn i problemstillingen, og man skal ikke uten videre ta alt for god fisk.

Når man ser ting med egne øyne bør det i hvert fall bidra til mer forståelse, forhåpentlig også blant de som ikke interesserer seg for fiske etter laksefisk.
Fisket etter laksefisk må man vel kunne si at det er det mest 'synlige' fiskeriet blant sportsfiske i Norge.
Derfor vil man også først se problemene innen dette fiskeriet, det er derfor også naturligvis laksefiskerne som først ser, alarmerer og protesterer mot denne voldtekten som nå har pågått alt for lenge.
De som ikke interesserer seg for fiske etter laksefiske bør ha i bakhodet at problemene før eller siden også vil påvirke andre fiskerier, også det en selv interesserer seg for.
Hvem skal da vise motstand, spre informasjon, bevisstgjøre folk flest og protestere mot denne miljøkriminaliteten?

Kanskje moralen og ikke minst dobbeltmoralen som ble nevnt i en annen tråd da viser sitt sanne ansikt.

Endret av maskinisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg har blitt så overdosert med laksespam fra han derre laskespamme duden her på forumet at jeg ikke har lest en artikkel om emnet på over halvannet år.

Litt trist egentlig

Ja. Trist egentlig.

Fordi at dette er et tema som maskinisten er inne på, som strekker seg milevis utenfor emne laksefiske. Dette er i høyeste grad også å se litt utover det negative som skjer i elvene.

Men regner med at uansett tema er det noen som gir seg en bang mens andre tar ting og får interesse. ;) Skitt fiske

Tar meg den frihet å legge ved denne:

http://www.dcclothesline.com/2014/07/30/millions-sea-creatures-dying-pacific-coast/

Endret av villlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig :)

Denne tråden var faktisk en vekkerklokke for meg.

Det er lett å velge å lese om noe positivt og se en annen vei når dårlige nyheter er på vei.

En grobunn for problemene vi har med elvene.

Mye positivt kommer ut fra å lese mye i dette forumet.

Folk er flinke til å rette fokus mot de riktige temaene, og takket være alle dere kompetente ildsjeler som har skrevet, hjulpet og svart meg på alskens jeg har lurt på siden jeg begynte å bruke forumet har jeg blitt vel så flink til å verne om sjøørret stammene jeg fisker på som jeg er til å fiske de.

Ved å rette oppmerksomheten mot problemstillingene, har interessen for sjøørretfiske utviklet seg til å være med på dugnader i lokale gyteelver og kun fiske etter sjøørret som har fått gyte noen sesonger og gjør mer nytte for seg i magen min enn i havet og elvene.

Good job by you sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.