Gå til innhold
Fiskersiden

Påske - Fjellet, ski, kvikklunsj og solo!


Magnuslol
 Share

Recommended Posts

For min del så har jeg alltid dratt på hytten for å feire påske. Det har egentlig ikke vært i tankene mine å fiske i påsken. Men nå skulle jeg til Vestlandet, nærmere bestemt Odda for å feire påsken hos svigers.

Etter noen dager med familiebesøk og familiemiddager så dro jeg og svigerfar ut for å fiske. Endelig tenkte jeg. Fersk som jeg er innen fiske blir dette min andre gang jeg fisker i sjøen, og første gang fikk jeg en makrell på 800g, vil jeg klare å få noe større denne ganger? Jeg er håpefull, men jeg forventer ingen ting. Rett og slett fordi jeg kjenner ikke stedet eller utstyret vi bruker.

Etter en 10 minutters kjøretur er vi fremme på det første stedet, vi tar med utstyret og går ned mot vannet. Vi er gira på å starte nå!

post-30437-0-48340600-1428005333_thumb.j

Været er deilig, temperaturen er akkurat passe og vi er kjempe klare for å begynne å fiske. Svigers finner fram en sluk til meg, den blir fort festet på og jeg er dermed klar til å fiske!

post-30437-0-20810600-1428005350_thumb.j

Det tar ikke mange kastene før det skjer noe, jeg merker ikke at det hugger noe særlig men ser fort at det sitter en fisk på. Adrenalinet og pulsen skyter til himmels. Jeg er så gira, er det min første fisk som kommer? Jeg sveiver rolig inn, er drit redd for å miste den. Den kommer nærmere og nærmere land og troa på å lande den blir bare større og større. Når den er så nærme land så gjør jeg klar til å løfte den opp på land, jeg får den så langt opp på land at jeg kan ta den med hånda. Rett før jeg får tak i den begynner den å sprelle, den spreller ekstremt, plutselig så kommer den seg løs og detter ned i vannet igjen. FA**!!!!!

post-30437-0-63298900-1428005351_thumb.j

Alt blir svart, gleden går over til sinne og frustrasjon. Jeg er forbannet, der og da har jeg mest lyst til å knekke stange og kaste den på sjøen. Men søren heller, jeg SKAL få en til og klare å lande den helt!

Det skjer dessverre ikke, så vi setter oss i bilen for å prøve et nytt sted. Skjer det noe mer der da?

Resten av turen er ikke verdt å skrive om, det er helt dødt. Ser ingen ting, merker ingen ting. Eneste som er bra er været og naturen. Vi avslutter etter å ha prøvd i 1 time. Det blir en ny tur i morgen for å prøve ut andre steder. Vil årets første fisk komme i morgen? Vi får krysse stengene våres for det!

post-30437-0-42633500-1428005335_thumb.jpost-30437-0-69583400-1428005334_thumb.j

EDIT: Ser at bildene blir rotert feil, kan det fikses?

Endret av Magnuslol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.