Gå til innhold
Fiskersiden

Tekota 800LCM, 600 eller noe annet?


Ajax
 Share

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Helt fersk her inne og med relativt lite erfaring med havsneller,

men oppvokst med fiske av den tradisjonelle typen.

Hadde en Shimano (billig type) som ikke tålte mer enn èn sesong og tenkte nå å sørge for noe som holder,

Fikk ett tilbud på både Tekota 600 (1499,-) og 800LCM (1999,-)

og forstår det slik at dette er begge gode sneller?

Jeg fisker vanligvis på 150m, men har lyst til å komme ned mot 300m.

Noen tanker om dette er gode og hardføre sneller?

Hva sier deres kollektive visdom om valg?

Finnes det bedre alternativer (sammenlignet med pris jeg får)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker etter matfisk i flere størrelser, men har hittil holdt meg til minimumsvekt på søkket grunnet utstyret.

For uten når man drar frem det gode gamle hjulet som tar opp til 1kg.

Jeg kommer ikke til å fleske til med sneller over 2000,- da økonomien ikke tillater det.

Derfor er jeg nysgjerrig på disse snellene som jeg får for en rimelig pris ifht. Innkjøpspris.

Men jeg vil gjerne ha en som tåler mye, trenger lite vedlikehold og som er behagelig å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Tekota snellene og har 4 av de som alle blir/er brukt til havfiske. Som nevnt 800 er altfor stor, jeg har 700 og synes den er for stor og dårlig egnet til havfiske.

Men mine 600 blir brukt mye. Største problemet med de er snøreføreren og tyngre lodd. Desto større lodd desto større slitasje. Hvis du jevnlig vil bruke 500gr eller mer så ville jeg valgt en snelle uten snørefører. Hvis du klarer deg med 400gr ville jeg valgt 600 modellen

Ellers så var det gode tilbud du hadde fått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daiwa har noen fine sneller for havfiske og div ennet fiske f.eks "Saltist LC" eller uten lineteller. Selv kjøpte jeg meg nye sneller som het STTLW40LCHA. Jeg er imponert over den myke fine bremsen og dei øvrige funksjonene på denne snellen. Serien finnes i forskjellige størrelsen og det sies runt om på forum at bremsesystemet er bedre enn det som sitt på Tekotaen.

http://www.daiwa.com/reel/detail.aspx?id=442

http://www.daiwa.com/reel/saltwater.aspx

Jeg har dog ikke peiling på hva Daiwasneller koster her i landet.....................


Btw, selv hadde jeg ikke satset på 600 modellen for fiske på 300mś dybde......... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.