Gå til innhold
Fiskersiden

Ny pers på sørv


Karleif
 Share

Recommended Posts

Eg hadde en times tid å slå i hjel i kveld, og tok turen ned til Frøylandsvannet for å fiske småsørv. Eg agnet opp med mais, og lurte duppen uti. Agnet var aldre lenge uti før det nappet, og eg endte vel opp med totalt 15 fisk. Mange små, med også 2 stk som slo den gamle persen min.[ :D ]

Dette er den største på 695 gram

070620052311u18zxTh9pIN2sDpGGb.jpg?74

I den store sammenhengen er vel ikke dette så veldig stor sørv, men med tanke på att min gamle pers var på 400 gram så er eg strålende fornøyd[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Større sørv er jo alltid av interresse. Hvor stor sørv har du fått i desse vanna? Vi får finne en passende kveld for å lure 2-kilos sørven og 1,5meters ålen[ :o ]

tipper de største jeg har fått ligger på underkant av kiloen, og da har jeg ikke satset på sørven, men heller fått den som bifangst under duppfiske etter ørret.

tok to store i utløpet av stokkelandsvannet med lett dupp og liten mark. begge veide godt over 8hg.

blir spennende hvis vi forer opp et par plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare noen spørsmål fra en som ikke har så god greie på det og som skal ta med sønnen på fiske.

Trenger en fiskekort i Stokkelandsvannet? Er det noen andre restriksjoner der?

Hva agner en med for å få sørv når en i tillegg får ørret (ikke mais vel)?

Finnes det virkelig lagesild i Stokkelandsvannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Rudolf

Bare noen spørsmål fra en som ikke har så god greie på det og som skal ta med sønnen på fiske.

Trenger en fiskekort i Stokkelandsvannet? Er det noen andre restriksjoner der?

Hva agner en med for å få sørv når en i tillegg får ørret (ikke mais vel)?

Finnes det virkelig lagesild i Stokkelandsvannet?

trenger ikke fiskekort, men det er ikke lov med slukfiske pga at dette er et område for endel fugler. agn og fluefiske er tillatt.

vet ikke om det finnes lagesild i stokkelandsvannet, har verken sett eller hørt om det før nå.

sørven tar det meste av små agn; mais, maggot, mark, brød osv, men hvis du tenker på å kombinere ørret og sørvfiske, er vel marken det sikreste.[ :o ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.