Gå til innhold
Fiskersiden

Planlegging av meitetur på mandagskvelden


Kjetil L
 Share

Recommended Posts

Laget en egen tråd, siden tråden til Karleif var om han pers på sørv.

Lurer litt på noen ting, er ingen ferskvannsmeiter. Hva bør jeg stille med av utstyr ( snelle størrelse, dupper, søkker, kroker, agn osv osv )

Rekner med at det er mange som har god peiling og tar imot alle tips med takk!!

Så til selve turen, jeg har sjangsen til å hente folk fra nordfylke, inntil 3 stk, enten fra Mekjarvik eller Stavanger.

Kim Andre, stiller du som en liten guide? Sammen med karleif kanskje??

Får vi besøk fra Eigersund og? Davidsen? Tor Inge??

Hadde vært kjekt hvis vi var en god gjeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg er med, kan stille som guide, og har mulighet til å fore et par dager i forveien, hvis det er av interesse. stokkelansvannet ligger 4 km sør for Sandnes, mens Bråsteinvannet ligger mellom Sandnes og Ålgård, langs E-39. lettest tilgang hvis du svinger av mot Sviland i østenden av vannet.

kom med spørsmål, så skal jeg nok prøve å finne svar.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Hvis Stokkelandsvannet ligger 4 kilometer sør for Sandnes, så er eg i feil Stokkelandsvann[ :D ] En nærmere veibeskrivelse hadde vore greit[ :) ]

en enkel veibeskrivelse for dere som kjører nordover på rv. 44:

etter den første fotoboksen (rett me Verdalen Zoo) på gandal kommer det en rundkjøring.Sannnerud heter det her).

ta til høyre mot kverneland, kjør 2-300 meter før dere kommer til en jernbanebro.

30 meter etter denne skal dere til venstre.

og så kjapt til høyre igjen, og der ligger vannet.[ :D ]

vannet er det store midt på bildet.

http://www.gulesider.no/gsi/map.do?n=&mode...x=11&zoom5.y=10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyh! Eg gidde ikje komma ner for småfisk!! Må værr ein plass med STORE muligheter for 500g+ fisk..

Kjetil : tilbake til det du lurte på...

Det du trenger er kroker i små størrelser (6-14), lang lett stang (9-13 fot 2-20g) lett snelle (str 1000-2500) og lette dupper med minimal motstand f.eks --> http://www.avkrokenfiske.com/shop/product_...roducts_id=1495 eller noe lignende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Kjetil L

sørv

Ferskvannsfisk, Kjetil? Hva skjer? Hadde jeg visst att mitt fravær på surf-fronten fikk sånne katastrofale følger, burde jeg ha byttet jobb og holdt meg hjemme. Vi tar opp surfinga når jeg er tilbake i Stavanger på permanent basis (om 3 år tipper, jeg - er på god vei å flytte til New Dehli)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jansenh

sitat:Opprinnelig postet av L

sørv

Ferskvannsfisk, ? Hva skjer? Hadde jeg visst att mitt fravær på surf-fronten fikk sånne katastrofale følger, burde jeg ha byttet jobb og holdt meg hjemme. Vi tar opp surfinga når jeg er tilbake i Stavanger på permanent basis (om 3 år tipper, jeg - er på god vei å flytte til New Dehli)

Ja, så galt kan det gå!! New Delhi...sikkert fin plass det!! [ :D ]

Gi en lyd når du er på tananger, så kan vi ta opp igjen litt surfing/kystmeiting!!

Men helt galt er det ikke. Karleif og eg ( eller kanskje mest karleif ) har planer om stor Piggvarr! ( Altså de over 1 kilo i din målestokk!! [ :D ] )

Du får komme med fyldige fiskerapporter fra India!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.