Gå til innhold
Fiskersiden

Bom til agnfiske til kveite


Græbben
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Bruker stor bom med to agn. Ca 1,5 m monofil til 350 g søkke med enkeltkrok og ca 1,5 m slep bak bommen også med enkeltkrok,makrell eller sildefilet fungerer best.

Mine erfaringer er at dette opplegget fisker mye bedre en bruk av hel agnfisk.

På stor fisk også? Hvor store har du fått på dette oppsettet? Skummelt med den øverste kroken dersom stor kveite på slepet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått storfisk,kun opp til 16 kg. Men med enkeltkrok så har det aldri blitt fast i bunn. Bruker et lodd med faststøpt krok som vender opp og henger i vater, og dermed  setter det seg ikke så lett fast i bunn. Har fått mest på loddkroken og det har fungert bra.

Hvorfor jeg ikke får så mye på slepet er litt underlig,men det kan jeg ikke gi noen forklaring på. Men det lokker fisken i alle fall.

Veldig enkelt når man skal skifte(filet) agn i motsetning til når man skal egne med heil fisk som tar en del tid,og det fisker fantastisk bra.

Ikke så merkelig at dette fungerer bedre siden man har to fileter som viser godt i drift på 1-2 knops fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.