Gå til innhold
Fiskersiden

Sandblåsing av båt? Nyinvestering og tips


GriseFlax
 Share

Recommended Posts

Har noen spørsmål fra "ukjent farvann"

Lurer på om sandblåsing på glassfiberskrog er fint som et alternativ for pussing der det er "kriker og kroker"?

Har tenkt å gå til innkjøp av sandblåser, noen erfaringer med biltemas typer? Evt andre typer som er heller å anbefale?

Skal brukes til litt båt og litt bil, blir nok hovedsaklig maling/glassfiber og litt metall i ny og ne.

Hvilket blåsemiddel er best? Er det noen av biltema typene som er bra, og kan man bruke samme middel til begge formålene? Eller må man tilpasse middel etter materiell?

Beklager om noen spørsmål er dumme men er helt blank her.

Mvh GriseFlax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset! Fint med svar fra en ekte fagmann. Mulig du har tips til andre pussemetoder for kriker og kroker som forekommer på innsiden av båt?

Setter ikke fra meg tanken om sandblåseutstyr, så er fortsatt takknemlig for tips til sandblåser! Er jo en del metall på båt også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker at du husker størrelsen på min Afre, virker som du er en størrelsesorientert type. Når det er sagt kan jeg tilføye at det er ikke størrelsen det kommer an på, man har jo mer enn bare en som kan være i sving! Snakker selvfølgelig om antall båter :innocent:

Aurejegeren, har et par båter som trengs puss innvendig. Tenkte det gikk fortere å ta krikene kjapt med blåsern med da tok jeg sannelig feil. Har ikke noe spesifikt jeg sikter til, annet enn gammel maling fra glassfiberbåt.

Endret av GriseFlax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.