Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske Oslo, Östmarka


Cojonez
 Share

Recommended Posts

Hei,

Isen ligger väl fortfarande på sjöarna kring "storbyn" men kan inte låta bli att blicka framåt (suget lägger sig aldrig). Söker framförallt bra gjeddevatten kring oslo med omnejd. Har läst mig till på OFA att sjöarna i Öst/Losbymarka (söder om Losby gods/golfklubb) borde ge utdelning. Ska ju även till viss del finnas Öring och ordentligt med mört i de sjöarna så det borde betyda gädda av lite storlek? Någon vänlig själ som sitter på någon bra information kring gjeddefisket i Oslo området? Alla tips är önskvärda ;)

P

Endret av Cojonez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste tipset for stor gjedde i Oslomarka? Dra et annet sted... Gjedde over 3 kg er en meget bra gjedde i Oslovannene.

Tack för svar även om jag hade hoppats att det fanns gjedde härikring uppemot 7-8kg i alla fall. Får omprioritera mot öring/lax fiske istället låter det som om det ska bli någon spänning och tala om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack för svar även om jag hade hoppats att det fanns gjedde härikring uppemot 7-8kg i alla fall. Får omprioritera mot öring/lax fiske istället låter det som om det ska bli någon spänning och tala om.

Ta toget til Lillestrøm og fisk Nitelva og Nordre Øyeren. Nå har smeltevannet kommet for fult så Nitelva er ute av spille en stund. Men blei landet noen 10+ før det i år. Øyeren leverer alltid mye bra Gjedde hvert år.

Husk C&R på de over 80cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.