Gå til innhold
Fiskersiden

Mosseelva 26.03.16


erik
 Share

Recommended Posts

Vi tilbrakte påsken på hytta. Innimellom harrytur, museumsbesøk og bleieskift snek Erica og jeg oss ut med båten en tur.

Min far har en Båtsman (svensk aluminiumsbåt) på hytta med en 20HK 4T EFI fra Suzuki. Båten er av typen bunnsolid, og fungerer bra til litt kortere fisketurer.
blogger-image-836638430.jpg
blogger-image-1069117929.jpg
Båten er også utstyrt med et Lowrance Elite 5 HDI med 83/200/455/800-HDI ekkoloddgiver som han fikk i bursdagspresang for noen år siden. Elite HDI begynner kanskje å dra litt på årene rent teknisk, men praktisk fungerer det bra. Erica begynner å få brukbar forståelse av ekkolodd, og hyler ut når det dukker opp noe på skjermen. Vi trenger hverken Fish ID eller Fish Alarm.
blogger-image--1874244835.jpg
Vi vertikalfisket litt oppe ved iskanten. Det var en og annen fisk å se, og den ene tok jiggen forbausende høyt i vannet. Ut i fra hoderistingen å dømme var det en abbor, men det finner vi aldri ut av. Den lille isfiskestikka jeg satt med knakk, og fisken forsvant.
Elite%2B5%2BHDI%2BVansjo.JPG
Grønn pil på bildet over viser fisken som stiger til jiggen, den tar og slipper igjen ved sort pil. Rød pil er fisken som svømmer nedover og ut av konevinkelen.
Etter en halvtimes tid var Ericas tålmodighet brukt opp. Egentlig like greit, for det blåste og var rimelig kaldt. Vi strakk litt på beina ved Elverhøy før vi kjørte ned elva igjen.

blogger-image-1266563424.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.