Gå til innhold
Fiskersiden

Kirkenes


laksen
 Share

Recommended Posts

Hei

I Pasvikelva er det mye stor ørret, men desverre ødela kraftverk utbygginga en av norges beste lakse elver... Du kan jo feks sette deg i bilen og kjøre til Neiden (ca 3mil), kjempe lakse elv, men desverre mye kø fisking... Grensen er en fin elv, mye laks og lite folk. Ellers kan jeg nevne Føllvannet, inne ved finske grensen i Pasvik, mye stor og fin rør. Pluss at Statskog har en åpen koie der, sengeplass til 5. Skal foressten dit selv i begynnelsen av august. På Jarfjordfjellet er det ørret vann i søkk og kav, nesten bare og stoppe hvor du finner parkering og gå.

Uansett hvor du drar så tror jeg du får en kjempe tur, anbefaler Pasvikdalen, får du ikke fisk er ikke turen bortkastet. Du får en naturopplevelse du neppe får andre deler i landet. Blandt annet urskog og en av norges størst bjørnestammer. Er selv født og oppvokst der oppe!

BHS[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser at du har tenkt å fiske i kirkenes-området. Hvis du vil fiske laks er Grense Jakobselv et yndet sted. Vil spesielt anbefale Lasaruskulpen ved grensemerke 352. Kan også anbefale å fiske i kulpen ved grensemerket 346. Men pass på at snøret ikke kommer på russisk side av elva. "Grenser diskuter man ikke, de forsvarer man."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja nå er jeg hjemme etter et meget morsomt fiske etter laks og sø i en liten elv i finnmark. resultatet er 5 laks på over 2 kg og 2 sø på rundt 2 kg, elva var så lita at vi så fisken stå i kulpene ,vanskelig å få laksen på men det eneste som hjalp var markfiske[ :) ] flua var den ikke interrisert i [} :P ] Jeg måtte tilogmed bade for å få den ene laksen i land,den gikk rett inn under torva i buskene og jeg måtte bade over på andre siden av elven for å berge laksen [ :D ] bra ingen filmet meg så nok ikke mye lurt ut når jeg sto oppå to greiner over elva og hoppet så langt jeg kunne til andre siden[:I] ble litt våt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.