Gå til innhold
Fiskersiden

Da blir det laksefiske i Gaula snart da


Atom Giller
 Share

Recommended Posts

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Atom Giller

Takk takk gutter..

Caddis: skal fiske på Tofa valdene, på over og nersiden av brua på Melhus samt borte ved Melhus kirke.

Håper på det virkelig store i år ja

PÅ motsatt side av E6. Du kjører over brua på Melhus ??

Har fisket på den området i 5 år (ikke i fjor).

Ikke for å ta fra deg noe mot, men fisken går ofte fort forbi der så tidlig. Men vet at det er tatt fisk på 14 av en kjenning der, så alt er mulig. Kan du fiske helt ned til flomålet eller ???

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har fisket mye på nedsiden av broen på motsatt side av campingen.

Er vel 6 år siden siste tur.

Har fått ganske bra med fisk der.

Spesielt visst det er en del fisk som går.

Husk å følge med i flofjære tabellen.

Fisken er der ca 1 til 2 timer etter full flo. Da er det om gjør å fiske.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhishermen: det er det som er planen, gå ut fra floa, men alkavæl så er taktikken å ha snøre uti så mye som mulig. det er da man tar den trur jeg..

Nå er det forresten bare en snau halvtime til jeg skal ut å fiske laks!! hehe... gleder meg ikke noe særlig skjønner dere :)

Første rapportering fra Gaula, Elva er veldig høy men den er blank. ingen av oss har fått noe enda, men den kommer vel snart får vi håpe. har sett noen som har tatt etpar laks allerede, men er ikke så mange å se som hopper. Dette skyldes antakelig at det er kaldt i vannet enda. Mer kommer ettersom det skjer noe spennende.

NY OPPDATERING

21.06.05

Vi var ute i natt igjen, det hadde regnet en god del og det hadde vært varmt i været. da vi kom ned var elva sinnsykt stor. umulig høy var den, et ordentlig slag i trynet rett og slett.

trur ikke det finnes noen større skuffelse enn å bruke tid og energi på laksefiske også er forholdene omtrent umulige, men det er vel sånn det er det.

Vi satser vel på at elva vil gå ned igjen i løpet av dagen og kvelden så vi får gjort det vi er her for: FISKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

Bare og stå på, vil den så vil den.

Når det gjelder fiske i forhold til flo så ville jeg vært på plass 2-3 timer før floa og 3-4 timer etter floa.

Men som du selv skriver, "skal ha fluesnøre mest mulig i elva", ikke noe feil med den taktikken [ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Atom Giller

HJELP!

hehe.. da har vi dratt ned igjen fra Gaula. jeg fikk denne, de sa det er laks, men jeg er redd det er SØ. Kan noen bekrefte/avkrefte dette for meg? har jo noe med prikker under midtlinjen blablabla.. er ikke sikker jeg, men.

fisk.jpg

For meg ser det ut som en SØ men eg er ingen ekspert, men hvor tok du den på vallet ?? Og ka var vekta[ :) ]

Og gratulerer (den må vi jo ha med)[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisken er en laks. Helt garantert ! Du ser det på sporden, og i tykkelsen på overgangen til sporden. Dessuten er det for få prikker til at det er sjøørrett, men det er ikke det viktigste.

Antall ben i ryggfinnen kan også si noe om hvilken art det er. Men jeg husker ikke helt reglene for det.

At den kan være rømt oppdrettslaks har jeg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er nok en laks, selv om det ikke er mulig å avgjøre med 100% sikkerhet ut fra bildet. Kroppsform, halefinne og halerot tilsier laks. Det ser også ut som overkjeven kun rekker til bakkant av øyet (selv om dette ikke er helt klart ut fra bildet), noe som også er typisk laks. Hos ørret når kjevebeinet lengre bak. At det er få prikker tilsier også laks, og at det er noen prikker under sidelinjen forandrer ikke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.