Gå til innhold
Fiskersiden

Lake i Nidelva


WertyGaius
 Share

Recommended Posts

Den 3.12.2018 at 16.09, WertyGaius skrev:

Dersom jeg vil fiske lake i Nidelva og ikke er spesielt kresen på størrelsen, hvor bør jeg da gå?

Noen som sitter med litt ferskere erfaringer rundt dette?  

Vi fiska like ovenfor demning til Øvre Leirfoss, og fikk greit med lake. Dette var riktignok for 7 år siden. Senere år har vi heller fiska dem på Selbusjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, MrVolcom skrev:

Vi fiska like ovenfor demning til Øvre Leirfoss, og fikk greit med lake. Dette var riktignok for 7 år siden. Senere år har vi heller fiska dem på Selbusjøen.

Tanken min var at det sikkert er litt enklere å finne "riktig plass" i elva enn i Selbusjøen, dersom man skal krysse av arten.

Nå er det jo ikke lengre fra byen til vestenden av Selbusjøen enn at man har råd til noen blanketurer. 

Er det kurant å fiske lake på den siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å krysse av arten så er Nidelva over lakseførende strekning helt innafor rekkevidde for å oppnå gode odds for suksess. I Selbusjøen har jeg kun fisket på isen i østre deler selv, men basert på hva jeg har sett og hørt kan du nok dra arten fra hvor som helst langs sjøen, med gode odds :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.