Øystein H. Jørgensen

Ferdatorsk 2019

Recommended Posts

Var tidlig det, vet du hvor i Ryfylke 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi skriver Februar til helga, så det er ikke sååå tidlig vel ?

Når er egentlig kjernetid for Ferdatorsk fisket ? Tenker å ta noen dager fri og overnatte i båten nær fiskeplassene så det blir litt mer fisketid i år.. Tenkte siste halvdel av Februar, kan ikke det treffe ganske bra ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, EddyBody skrev:

Vi skriver Februar til helga, så det er ikke sååå tidlig vel ?

Når er egentlig kjernetid for Ferdatorsk fisket ? Tenker å ta noen dager fri og overnatte i båten nær fiskeplassene så det blir litt mer fisketid i år.. Tenkte siste halvdel av Februar, kan ikke det treffe ganske bra ?

Midten av februar bleier det å skje noe , avhenger hvor du skal fiske . Har vært best utenfor Skudenes ( Geitungen )de siste årene.

Endret av zapp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er midten av Februar egentlig litt tidlig ? Bør jeg vente til mnd skiftet for å ha best sjanser?

Ja, tenkte meg over til Geitungen, er vel kun der jeg har fått noen få de siste sesongene, men i seilbåtfart fra Hundvåg så er det greit å kunne overnatte, hvis ikke blir det lang tur og få timer fiske pr tur.

legger jeg inn en overnatting eller to så får jeg tid til å teste forholdene på veien også, feks byfjorden, Fjøløy traktene, sedegrunnen etc.

Er det andre grunner/platå som bør testes i det området?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, EddyBody skrev:

Er midten av Februar egentlig litt tidlig ? Bør jeg vente til mnd skiftet for å ha best sjanser?

Ja, tenkte meg over til Geitungen, er vel kun der jeg har fått noen få de siste sesongene, men i seilbåtfart fra Hundvåg så er det greit å kunne overnatte, hvis ikke blir det lang tur og få timer fiske pr tur.

legger jeg inn en overnatting eller to så får jeg tid til å teste forholdene på veien også, feks byfjorden, Fjøløy traktene, sedegrunnen etc.

Er det andre grunner/platå som bør testes i det området?

Hei

Ja midten på februar er litt tidlig, som sagt så kan det skje noe da, er vel best ved geitungen i mars.

Alstein grunnen kan jo prøves

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå