Gå til innhold
Fiskersiden

Uflaks med stor K!!


gjeddekjeft
 Share

Recommended Posts

Jeg og en kompis stakk ned til nitelva i går, ved brua som går over like ved hellerudsletta. Bare meg og han der, og siden jeg ikke er så veldig dreven på å kaste med multi-rulle, bestemte jeg meg for å prøve meg litt der. Bruker multi til dorging mest jeg da, det forklarer saken. Uansett, jeg sto og kastet litt, begynte å få til ganske brukbare kast etterhvert, kastet med en zalt-wobbler. Jada, så skjer det noe morsomt! Jeg gjør klar for et nytt kast, fører stanga bakover, skal til å kjippe wobbler`n ut, knekk!!.. Og helt inne ved håndtaket.. skulle ikke tru det gikk an men. Berkley-stang, kastevekt opptil 65 gram, så jeg tviler vel på at wobbler`n var for stor.. [ :) !] [} :) ] Siden jeg har vært litt forfulgt av uflaks en liten stund nå, så gadd jeg ikke engang hisse meg opp, skal nok få bytta den på villmarken i dag tenker jeg.. Noe fisk blei det da som kjent ikke på denne turen, men hvis alt ordner seg i dag, så borger det for en tur til storsjøen! Å ja, glemte nesten å nevne det i farta, ikke nok med at stanga røyk, låsen på fortommen retta seg ut da, så finner du igjen en rød og hvit zalt, så værs`god! [ :D ] Okei, det var det jeg hadde å si, måtte få delt det med flere, stor bør å bære aleine vettu [ :D ]

Men ha en super dag!!

Asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et slikt tilfelle med en Berkley UL stang for en god del år siden. Flotteste og dyreste stanga jeg hadde kjøpt noen gang! Var kongefornøyd helt til ca 10nde kastet hvor den rett og slett knakk rett over korkfestet! Så du har min sympati! Tror du dem trodde på meg i butikken? Neeeei! Det var ikke mulig at en så dyr og flott stang kunne knekke slik... Jada! Ikke handlet der noengang siden... Lykke til for deg da og håper du får byttet den [ :) ]. Gi et ord om hvordan det gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av gjeddekjeft

Nei, ikke jerkstang.. 11 fot 15-65 grams stang.. berkley lightning rod mvp.. burde jo holde men.. Kan ha vært mandags-produkt? ikke veit jeg, men skal ta den med på villmarksbutikken i dag, og regner med at jeg får bytta den uten noen lengre diskusjon :=)

Stang med triggerfeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, trur ikke jeg etter dette vl anbefale denne egentlig.. som sagt, kan ha vært et "mandagsprodukt", men svekket jo min tiltro litt til berkley da.. Kan nok hende at andre merker vurderes heretter.. selvom stang er stang, og sånt kan skje med alle merker! Men men, nå bærer det snart bort for å¨prøve å bytte, rapport følger seinere i dag..

asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her følger rapport av stangbytte i går.. for å korte ned fortellingen litt, så ha jeg splitter ny stang i alle fall.. Gikk så greit så, men hadde jeg ikke vært så god kunde der så hadde det vissnok blitt litt verre.. Men takk espen på villmarksbutikken på jessheim! kjempeservice :=)

asgeir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.