Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Brungmarka

Crabfist85
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Hei! Her er noen av mine favoritter som jeg har testet ut i år: https://i.imgur.com/OkLd8uf.png

Storavatnet og noen av de innsjøene som ligger rett sør for Storavatnet er bra også, men jeg har ikke fått testet dem ordentlig ennå :) 

Endret av oracel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, oracel skrev:

Hei! Her er noen av mine favoritter som jeg har testet ut i år: https://i.imgur.com/OkLd8uf.png

Storavatnet og noen av de innsjøene som ligger rett sør for Storavatnet er bra også, men jeg har ikke fått testet dem ordentlig ennå :) 

Takk for god tilbakemelding! :) Virker som et veldig spennende område med både små og store vann. Skal ta en tur i august, men først en tur til Hardangervidda. Går for gull!  :)

God fiskesommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
  • 2 years later...

Dro en helgatur som jeg trudde det kunne være bra vær for fiske.

Syklet først opp til Dånnøyvatnet hvor jeg teltet over, masse vak fra småfallen fisk som beit på både mark, og copper og rød spinner. Ingen større fisk ble sett vakende, og største fisk jeg fikk her var rundt 150g

Neste dag ble den en sykkel tur over flere vann. Først værtjønna som jeg hadde null vak eller napp på både sluk og mark.

Storvatnet har jeg vert innom før, har bare fått fisk som var småfallen, under 100g så droppet innom den, dro istede til Lomtjønna som var helt lik Værtjønna. Ingen vak eller nap. Stak også innom kulpen på grønlia men var ingenting å se eller føle på stanga der heller.

Dro en snartur til daltjønna og fikk bitevillig fisk, men alt var smått, 100g.

Siste stopp ble da Østringen. Mye vak og sprek fisk, veldig bitevillig men alr jeg fikk der var småfallen. Det fleste beit på copper og rød 7 gram sølvkroken.

Konklusjon er at noe vann er tomme, eller vansklige, mark ble brukt på alle vann. Fikk sikkert rundt om 20 tusen brødere på de vannene som hadde fisk (Østringen, Daltjønna og Dånnøyvatnet)

Om jeg skal i brungmarka igjen så trur jeg at det skulle vært på Østringen, å fått mulighet til å prøve Sandavatnet, Søringen og Olavsvatnet. Har også lyst til å prøve skjeftestjønna, og muligens tangvollsjøen. Men da trur jeg at jeg må anskaffe en elsykkel.

Skitt fiske !

Endret av ådnek
Lenke til kommentar
Del på andre sider