Gå til innhold
Fiskersiden

Dorgetur i osterfjorden/lonevågen m/bilde


boblerør
 Share

Recommended Posts

Nå skal dere få et bilde.. gikk tom for strømm på kamera så fikk bare tatt ett bilde.. ikke så bra, men bedre enn ingenting. http://img-host.us/files/1119883834.JPG

dorget med en "Rapala X-Rap 10cm/13gr Saltvann Farge: SBM"

fikk laksen/sjøørreten på 4.4kg og sjøørretene på denne. o-laksene fikk jeg på en rapala countdown.

dorget også en god del med "Rapala Glass Fat Rap Farge: GBSD" uten noe resultat.. men mistet en laks på den sist helg..

x-rap'en er ekstremt giftig på sei vist du bruker noe for å få den litt dypere vann..

litt stort bilde.. Sorry...

edit: endret bildet til url, da det var altfor stort..

PS: det gå an å endre på størrelsen i alle bildebehandlingsprogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for hjelpen Lasse_88.. klokken ble så mye i går og jeg skulle på jobb så jeg fikk ikke tid til å stresse mere med bilde.. første gang jeg legger ut bilde på denne siden..

Er det en sjøørret?? jeg trodde det var sjøørret, men far min sa det var laks så jeg tenkte ikke mere på det.. men laksen har vel ikke prikke så langt nede på fisken. stemmer det?? men en ting er sikkert, Dette er den fineste fisken jeg har fått og klart ny pers vist det er sjøørret.. Gleder meg til lørdag/søndag. da blir det mere dorging...

satser på ny pers [ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er en sjøørret ja.

Det er kke alltid lett å se forskjell.

Bare se på denne som min fetter tok i Larvikstrakten (nederste bildet): https://www.fiskersiden.no/forum2/topic.asp...rchTerms=larvik Men denne "laksen" viste seg å være en tynn sjøørret.

Noen sier at hvis fisken har få eller ingen prikker under sidelinjeorganet, er det en laks.

En annen forskjell (som noen sier[ :) )]) er at laksens kjeve strekker seg forbi øyet.

Jeg vil også legge til at laksen har en typisk "V"-form på halen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av boblerør

takker for hjelpen Lasse_88.. klokken ble så mye i går og jeg skulle på jobb så jeg fikk ikke tid til å stresse mere med bilde.. første gang jeg legger ut bilde på denne siden..

Er det en sjøørret?? jeg trodde det var sjøørret, men far min sa det var laks så jeg tenkte ikke mere på det.. men laksen har vel ikke prikke så langt nede på fisken. stemmer det?? men en ting er sikkert, Dette er den fineste fisken jeg har fått og klart ny pers vist det er sjøørret.. Gleder meg til lørdag/søndag. da blir det mere dorging...

satser på ny pers [ :) ][ :D ]

Ikke hør på faren din! Typisk sjøørret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mente det var "typisk" laks fra Lone elven. men jeg for min del holder en knapp på sjøørret.. uansett en fangs jeg for min del er meget fornøyd med.. satser på flere til helgen, men med håv i båten denne gangen. vist du ser etter på bilde står kleppen godt plassert i skallen på den.. ikke den enkleste måten å få fisken ombord på.. men tror jeg fikk fulltreffer. ikke en bevegelse i fisken når jeg fikk den ombord i båten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.