Gå til innhold
Fiskersiden

Powerbait...


Lene84
 Share

Recommended Posts

hei hei.

Visste ikke helt hvor det spørsmålet her passet inn, derfor havna det visst her.

Altså.. fikk sånn katalog fra Berkley med priser og alt. Ja vel ja.. hva skal man med prisene når det ikke står noe om bestilling?! Ikke engang ei nettadresse..noe som overrasker meg. Men samma det.. har lett litt rundt omkring på nettet for å se etter forhandlere av power bait.. fant jeg noe?! Nei. [|)] Så.. noen som vet? Er dette noe sportsbutikker har? eller? Har lyst til å prøve kunstig mark når jeg skal på fisketur til uka.. men det ser temmelig håpløst ut.. Hjelp meg da.. blir jeg så takknemlig atte.. [ :) ]

Fin natt til folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresvig i Oslo har bra utvalg i powerbaitprodukter, men som nevnt over har de fleste sportsforretninger det. Markene selger visst skikkelig bra har jeg fått høre.

Har delte erfaringer med powerbaitmarkene selv. Har fått regnbueørret og abbor som har slukt "markene", men har enda til gode å få ørret på de. Prøvde en halvtimes tid med slike mark i Drammenselva i går uten et napp, mens jeg fikk to ørreter på rappen da jeg gikk over til ekte vare.

Men jeg tester videre. Hadde vært utrolig greit hvis du fungerer bra.

(Powerbait-duggmarken er litt i stiveste laget, men jeg har hørt om folk som har fått laks på de i år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gabrielsen

Gresvig i Oslo har bra utvalg i powerbaitprodukter, men som nevnt over har de fleste sportsforretninger det. Markene selger visst skikkelig bra har jeg fått høre.

Har delte erfaringer med powerbaitmarkene selv. Har fått regnbueørret og abbor som har slukt "markene", men har enda til gode å få ørret på de. Prøvde en halvtimes tid med slike mark i Drammenselva i går uten et napp, mens jeg fikk to ørreter på rappen da jeg gikk over til ekte vare.

Men jeg tester videre. Hadde vært utrolig greit hvis du fungerer bra.

(Powerbait-duggmarken er litt i stiveste laget, men jeg har hørt om folk som har fått laks på de i år.)

Berkley Gulp mark er myke virker bra. PowerBait Maxi Bloo Worm virker også veldig bra, men må ha små kroker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fra 94 til 97 bestilte jeg mye utstyr fra amerikanske Cabela's, https://www.cabelas.com. På denne tiden var powerbaitutvalget heller dårlig i norske butikker, men dette har jo forandret seg, imidlertid tror jeg nok fortsatt Cabela's har det meste og nyeste.

Har selv brukt powerbait relativt lite, men desto mer power grub og power worm. Fått mye abbor og gjedde, jevnlig vederbuk og stam (hva er det den ikke tar?), samt bonusfisk som småsik og til og med brasme (2,1 og 2,3) som har tatt 4" power worm fisket aktivt, og under pause på bunnen. I saltvann har hvit/sølv power grub som øverste opphenger gitt mye makrell og lyr, samt at den synes utrolig godt og antakelig lokker mye fisk. 6" eller 7" power worm i mørke farger er en glimrende børstemarkimitasjon, og har også tatt mye torsk og lyr, samt min foreløpig største sei. Min (hittil?) eneste artikkel om sportsfiske er om Berkleys luktjigger og var med i Villmarksliv 01/99 for de som fortsatt har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.