Gå til innhold
Fiskersiden

Nytt havfiske utstyr.


Leotei
 Share

Recommended Posts

Den 28.10.2021 at 13.55, JanPetter skrev:

Jepp, heilt riktig.
 

sjøsprøyt spør kvifor «nesten ingen båtfiskestenger som lages med rulletipp» og svaret er at du treng det ikkje på anna enn tunfisk. Skulle du derimot få lov til å fiske dette, og bestiller utstyr som passer, så er det kanskje med snøreruller i staden for ringer. Då kjem uttalelsen «billigsneller med snørefører» også inn i bildet, då dette blir storviltjakt med sprettert uavhengig om det er Penn, Daiwa, Shimano eller Okuma som leverer snella med snørefører. Sjå forrøvrig videoen til John Ivar, Endre og co frå team Seeberg på youtube om utstyret dei bruker på tunfisk. 
 

mvh

Jan Petter

Sånn stang her du tenkte på eller, jeg bruker denne til å leke med katten... veier rett oppunder kiloet.

RIMG0120.thumb.JPG.5dbdceaedc78e12a2d428d327b7e7afc.JPGRIMG0125.thumb.JPG.1ad4ea8f0d87d546bf24c5bbec588b01.JPGRIMG0130.thumb.JPG.6c97848f25bcd8510a11db00a733320c.JPGRIMG0132.thumb.JPG.104b0821788cf3462d7d776ffeba7d6a.JPG

RIMG0134.thumb.JPG.c9c4792bb94c6e1b80db187ac3888433.JPG

Kan fint løfte en sekk sement med den der hvis jeg vil bruke den til noe nyttig...

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tenkte den var fin som heisekran til dyptvannsfiske, det var den letteste jeg fant; 40lb+. Men den kan på ingen måte sammenlignes med en 30-50lb.

Jeg kommer nok til å prøve den men det er ingen sjangs for at den viser napp på tippen ved normal fisk; 0,5- 1kg lodd - da må du nok føle snøret for å i det hele tatt ha en ide.

Jeg gjør noen mindre intelligente investeringer nå og da så det er kanskje like greit at jeg ikke har så mye penger - det begrenser dumhetene. 

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.