Gå til innhold
Fiskersiden

Drodling om ny båt til havfiske.


J.P
 Share

Recommended Posts

Hei

Har nå i 9 år hatt en slowsilver 640 pilothouse, solgte den tidlig i sommer for 50K mere enn hva jeg betalte den gang i ett veldig hett marked.

Nå er pengene spart og ligger på lagring og jobben med å finne en bedre båt som neste båt. Før så må en si Quicksilveren hadde sine fordeler og sine ulemper. Det jeg vil ha med meg på neste båt er: Fiskekumm med sirkulasjon og ett romslig akkderdekk. Det jeg savnet på QS var plass frempå baugen så en kan fiske derfra også, God plass i kabin så en kan sitte flere der i dårlig vær uten att FHI går helt av skaftet med smittevern. Så er målet å kunne rigge båten så en kan søke fiskeridirektoratet om å bli med på størjefiske. Den gamle QS var rigget med en skog med stangholder, downriggerer og mast til planerboard, og da ble det noe trangt.

Så en båt i 7,5meter til dryge 8 meter, Med mulighet for det samme oppsettet på taket og downriggere bak. Kjøleskap, kokemuligheter og bedre mulighet for å ligge flere enn to ombord. Sett litt på Mary Fisher 795, Marlin og Cruser. Askeladden 92 Suv er drømmen men ligger litt over akseptabel pris.

Noen som har anbefalinger på båter i det segmentet som egner seg som fiske fartøy, med mulighet til å overnatte og han noen fine dager på sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.