Gå til innhold
Fiskersiden

Med kano på sværsvann 3.juli


MC85
 Share

Recommended Posts

i dag var det klart for første turen i lånt kano....Dro til sværsvann og sjøsatte skuta.Hadde rigget opp 3 stenger på forhånd...En myk lettspinnstang med balansepilk, en stivere lettspinnstang med jigg, samt en gjeddestang med Hi-Lo wobbler... Startet med å kaste litt med jiggen....Fikk ingenting, så jeg gikk over til å kaste litt med wobblern.....still nothing. Padlet litt rundt før jeg bestemte meg for å prøve balansen.Vind og avdrift ble et problem, men jeg fikk prøvd det en stund allikevel. Fikk ingenting på dette. Gikk etterhvert i land på et svaberg og rigget opp gode gamle dupp & mark...Fikk et par abbor på dette, før jeg padlet utpå igjen. Satt på spinner og prøvde et par kast mot land.På tredje kastet satt det en 300g abbor.....Etter en liten periode til uten fisk så jeg småfisk som spratt desperat i vannskorpa. "Abborstim" drømte jeg innerst inne, og lempa spinnern over der jeg trodde fisken var. ikke ett napp!

Dårlig bett i dag, men allikevel en fin tur! Noen som har gode tips på metoder som drar mye abbor fra båt/kano?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kula Sværsvann når det gjelder stor abbor ja. De to andre vannene som er nevnt er nok langt å foretrekke. Om man da dorger med mindre vobblere (7-9 cm, dyptgående med skranglekuler og sterke farger) skulle man ha sjanse på større abbor. Jig er heller ikke dumt. Funker å dorge med de også. Mark og dupp er nok et valg langt ned på lista. Fisk morra og kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.