Gå til innhold
Fiskersiden

SMS-rapport fra Morten


cb
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Tydlig at jeg må dra nordover for å få kveite...tviler på at jeg har like mye gullhår på mausundfestivalen neste uke som SMS hadde sist vi var på Mausund...Argh, jeg vil ha kveite

Sjansene for kveit' er nok større på Den Muntre Matros enn på havet utenfor Mausund for din del! [ :) ] Nei, Hippoglossus hippoglossus må man gjøre seg fortjent til gjennom en altruistisk livsstil over flere år. [^]

EDIT: Jeg lurte et øyeblikk på hva denne rapporten hadde med meg å gjøre, men skjønte det jo når jeg leste "kveite".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe på godvær i første omgang, så tar vi storfisken etterpå eller. hehe.

Det tok meg 6 år, med opp til 3 turer i året til mausund før jeg fikk kveite. Og da fikk jeg, akkurat slik som SMS 2 stk. på en halvtime.. [ :) ]

Andøya er er kjempeplass, med MYE stor fisk og enorme mengder steinbit f.eks. Men det er grunnt rundt der og derfor værutsatt som det holder. Satt værfast en hel uke sist jeg var der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake etter 4 dager i knall vær.Pierre Aker ba meg med til Andørja sammen mede Terje og Kjetil fra Villmarksbutikken på Jessheim.Det var "dårlig" fiske men vi fikk kveiter på 18,3 og 18,6 + 1 på ca. 8 kg som var etter agnet (hel sei på bom).Det ble også tatt ei på 8 kg fra en av de andre båtene.Torsk på 17,6-13,6-13,5+++,steinbitt opptil 6,9. En del sei på Rapala Magnum 18/22 opptil ca.6 kg. Drømme sted for flyndre fantaster, alt er STORT. Bedre beskyttet mot været en f.eks.Vannøya,Sørøya,Senja og Røst.Topp båter (Silver Viking 17)transport holdere,ekkolodd,4-takt 40hk.Ikke GPS eller stangholdere men det kommer.Kort vei til plassene, kart og liste med posisjoner fås på plassen.

Skjekk ut www.andorja-adventures.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der tatt utenfor Ingierstrand hadde vel skremt vekk endel badegjester vil jeg tro. På visse lokaliteter nordpå kan det være helt syke mengder av de. Hadde noen kompiser avgårde til Vannøya som fikk 57 grå på en dag. Men besinner man seg ikke er det fort tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og - Cato - det glemte jeg..

Når vi snakker om steinbit....

Fikk 16 stk på nøyaktig 2 timer og 15 minutter utenfor Tromsø første uke i juni. En på rundt 2 kg. Største på ca. 8 - aldri vært nøye med veiing ser du - og ellers alle over 5.

Itte gæli det - og en kveite i overflaten....

Dr. Steinbit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om den fangsten pr telefon fra Klaus i dag. Han drar nordover for ei ukes havfiske i morra. Kribler ja. Uansett er det nok en kombinasjon av metoder og location som gjør susen. Tror etterhvert de fleste har fått med seg at vanlig pilking ikke imponerer kveita i særlig stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Tror etterhvert de fleste har fått med seg at vanlig pilking ikke imponerer kveita i særlig stor grad.

Skal nordover til Sørvær på Sørøya på mandag[ :) ] for en drøy ukes fiske.

Har fått tak i jigghode på 730 gram og 30 cm shads[:I] Kansje dette er tingen til kveite[?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av affi

sitat:Tror etterhvert de fleste har fått med seg at vanlig pilking ikke imponerer kveita i særlig stor grad.

Skal nordover til Sørvær på Sørøya på mandag[ :D ] for en drøy ukes fiske.

Har fått tak i jigghode på 730 gram og 30 cm shads[:I] Kansje dette er tingen til kveite[?]

Mvh

Affi

Pass på å få de krokene sylskarpe!! Har sett flere som har fått på kveite på slike, men mistet de da fisken bare har spyttet de ut igjen når den ble lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.