Gå til innhold
Fiskersiden

Verdi av gammel fiskestang


Cathrine Hansen
 Share

Recommended Posts

Jeg er ingen ekspert på gamle fiskestenger men jeg vil tro verdien er lik null. Kvaliteten på treverket i håndtak, esken og finish på et helt generelt nivå imponerer ikke. Det ser ut til at dette har vert en billig fiskestang selv når den var ny, og da er verdien sannsynligvis også veldig lav den dag i dag. Det er forøvrig lite slitasje på den, det er positivt.

 

Hvis noen kjøper den så blir det sannsynligvis som veggpynt, det er aldri godt å vite hva folk er villige til å betale for gammel en pyntegjenstand av middelmådig kvalitet, men sannsynligvis 2-500 på finn, kanskje mer hvis du finner riktig kjøper men det ligger mye slikt rundt om i gamle loft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gabriel skrev:

Jeg er ingen ekspert på gamle fiskestenger men jeg vil tro verdien er lik null. Kvaliteten på treverket i håndtak, esken og finish på et helt generelt nivå imponerer ikke. Det ser ut til at dette har vert en billig fiskestang selv når den var ny, og da er verdien sannsynligvis også veldig lav den dag i dag. Det er forøvrig lite slitasje på den, det er positivt.

 

Hvis noen kjøper den så blir det sannsynligvis som veggpynt, det er aldri godt å vite hva folk er villige til å betale for gammel en pyntegjenstand av middelmådig kvalitet, men sannsynligvis 2-500 på finn, kanskje mer hvis du finner riktig kjøper men det ligger mye slikt rundt om i gamle loft.

Tusen takk for svar. Får prøve å finne ut alderen og evt noe info om hvor den kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Cathrine Hansen said:

Tusen takk for svar. Får prøve å finne ut alderen og evt noe info om hvor den kommer fra.

 

Igjen, jeg er ikke ekspert men som jeg nevnte tidligere så er det ingen ting som gir inntrykk av at dette var en dyr stang når den var ny. Treverk og boksen det ligger i ser veldig billig ut.

Samtidig så er den laget i treverk og ikke glassfiber. Glassfiber stenger ble vanlig etter ca 1950. Men den har klistremerker, som ble oppfunnet i 1935.

 

Så jeg vil plassere den som en billig stang kjøpt på feks en jernvarehandel en gang mellom 1940 og 1950.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.