Gå til innhold
Fiskersiden

Stavanger området - Fiske fra båt i Nedstrandsfjorden/Jelsafjorden?


RogerB75
 Share

Recommended Posts

Jeg skall til Jelsa en uke i august og tar da med båten dit på traileren og lurer litt på hvordan fisket er der fortiden da det er over 10 år sia jeg fisket der sist.

Lyr, småsei, havørret, makrell og småtorsk er det nokk mindre problemer med å finne igjen men fines det fortsatt plasser inne i fjordene som holder litt større sei som jakter mitt i vannsølen?

Har ett ganske gott ekkolodd (Lowrance HDS Live) med ekstra 50hz giver for havfiske så burde ikke slite med å kunne se om der er fisk nede på 50-120m men spørsmålet er om det er noen vits å prøve da det fort blir mye leiting.

Kan ta opp båten på traileren igjen på omtrent 15 minutter å dra til andre plasser hvis det er mye bedre for eksempel ute ved Jarstein og nordover derfra men det er omtrent en time med bil fra Jelsa til der jeg da setter i båten så vill helst slippe dette hvis det fortsatt er brukbart fiske på sei inne i fjordene.

Endret av RogerB75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, sjøsprøyt skrev:

Ja jeg har ingen grunn til å svare på tråden din, men det høres ut som du er vant med å fiske med sluk og pilk eller? Det duger bra det ned til 40 meter.

Jo da har vel fisket en del i havet med sluk, pilk og gummi gjennom årene men er mest ute på Vänern da jeg bur i Skoghall lengt opp nedefor Karlstad så mest fiske ferkvann der det blir minst 2 dager i uka fra April til November på sjøen etter Lax, Ørret, Gjørs, Gjedde og abbor.

Ska til Jelsa med familien og hilse på onkeln min og kusinene sombor der en uke og hade hvert artig å greid å få litt bedre størelse på sei (2-5kg) men vet det varierer på hvordan sillstimene beveger sig så skall sjekke med slekta nermere avreisen om sillen er inne i fjorden eller ikke.
Kusinene mine fisker ikke så mye nå for tiden men ska sjekke om de ikke kan spørre de lokale som er ute mere å fisker. :)

Har hørt så mange som sier att all større sei og torsk er helt borta fra fjordene nedenfor Molde så tenkte bare sjekke erfaringen fra de som hvert mye ute på sjøen i området de siste årene da det som sagt var over 10 år siden jeg var der sist selv om det er ens nytter prøve eller bare å gi opp å finne litt større sei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.