Gå til innhold
Fiskersiden

Nybegynner i Mjøsa


Bkv
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg har kjøpt fritidsbolig nær  Brumunddal og tenkte å prøve fisket i Mjøsa. Jeg trenger noen hint for å komme igang. Abbor lyder nærliggende. Jeg leser at ørretfiske fra land er vanskelig. Nå finnes det visst mange andre arter i Mjøsa som jeg ikke har kjennskap til.

Jeg skal fiske fra land. Bør jeg velge meitefiske med dupp, eller bør jeg kaste sluk?

Er det noen god plasser nær Brumunddal?

Jeg fisket litt i Oslofjorden for noen år siden. I de gamle sakene mine fant jeg Soft & Strong 0,35 mm og Broad Blue Eye 0,26 mm. Vil noe av dette være anvendelig? Eller hva anbefales på snella?

Etter at jeg sluttet å fiske i Oslofjorden, kjøpte jeg noen sluker for å fiske i tjennene i nærheten, men kom aldri igang. Hvilke sluker bør jeg ha? Kan noen av dem på bildet brukes?

Ellers tar jeg imot alle råd med takknemlighet.20230924_110541.thumb.jpg.90ea98ae8fc2c819d3a181b3e4437983.jpg

Endret av Bkv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få abbor på alle slukene på bildet, men nå på høsten kan det være litt vanskeligere enn på sommeren å få abbor i Mjøsa. Jeg ville testet dropshot nå for tiden. 

Abbor finnes i hele Mjøsa, også i Brumunddal, det er bare å prøve seg frem. Stå ikke for lenge på hver plass, beveg deg litt rundt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.