Håvard C.L Posted November 12 Report Share Posted November 12 Lurer på hvilken fluer jeg må ha for og få en god lakse seso g g Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted November 12 Report Share Posted November 12 9 minutter siden, Håvard C.L skrev: Lurer på hvilken fluer jeg må ha for og få en god lakse seso g g Det kommer jo an på hvor og når du skal fiske. I tillegg er det nok mange ulike syn på det … Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard C.L Posted November 17 Author Report Share Posted November 17 Den 12.11.2023 at 19.51, TT skrev: Det kommer jo an på hvor og når du skal fiske. I tillegg er det nok mange ulike syn på det … Sommer sein sommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted November 21 Report Share Posted November 21 Den 17.11.2023 at 18.31, Håvard C.L skrev: Sommer sein sommer Det er fremdeles for lite info her. Skal du fiske i en flod på 200 kubikk eller en liten elv på 2 kubikk. Krystallklart varm vann, eller grumsete kaldt smeltevann? Storaks eller smålaks osv osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard C.L Posted November 23 Author Report Share Posted November 23 Den 21.11.2023 at 8.32, TT skrev: Det er fremdeles for lite info her. Skal du fiske i en flod på 200 kubikk eller en liten elv på 2 kubikk. Krystallklart varm vann, eller grumsete kaldt smeltevann? Storaks eller smålaks osv osv. Jeg har tenkt og fiske i årdal ligger i sogn ved lærdal hvis du hvet kor det er og det er ganske klart vann men litt kaldt og er sånn liten lakse elv er 14 så har ikke så god peilibg på alt dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TT Posted Monday at 11:33 AM Report Share Posted Monday at 11:33 AM Den 23.11.2023 at 20.23, Håvard C.L skrev: Jeg har tenkt og fiske i årdal ligger i sogn ved lærdal hvis du hvet kor det er og det er ganske klart vann men litt kaldt og er sånn liten lakse elv er 14 så har ikke så god peilibg på alt dette Liten lakseelv med klart og kaldt vann, høres for meg ut som relativt små fluer med duse farger. Men det beste tipset er å høre med de lokale fiskerne. Siden du er 14 år, tipper jeg det er lett å få tips og råd lokalt. Det nest beste tipset er å av og til bruke noe helt annet enn det de lokale anbefaler. Slike lokale råd har av og til en tendens til å bli oppfattet som naturlover av typen "kun blått fungerer her", som ikke har rot i virkeligheten. Så sier de lokale at du skal bruke små, svarte fluer så er nok det et godt tips, men prøv også en litt større i knall-oransje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard C.L Posted Monday at 09:12 PM Author Report Share Posted Monday at 09:12 PM 9 timer siden, TT skrev: Liten lakseelv med klart og kaldt vann, høres for meg ut som relativt små fluer med duse farger. Men det beste tipset er å høre med de lokale fiskerne. Siden du er 14 år, tipper jeg det er lett å få tips og råd lokalt. Det nest beste tipset er å av og til bruke noe helt annet enn det de lokale anbefaler. Slike lokale råd har av og til en tendens til å bli oppfattet som naturlover av typen "kun blått fungerer her", som ikke har rot i virkeligheten. Så sier de lokale at du skal bruke små, svarte fluer så er nok det et godt tips, men prøv også en litt større i knall-oransje. Oki vil rød funke som erstattning for oransj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts