Gå til innhold
Fiskersiden

Årets første røyetur - som ikke går helt etter planen. (Film)


erik
 Share

Recommended Posts

1 time siden, stoffers skrev:

Flott film selvom fangsten ikke var all verden :)

Er det mulig å ismeite med krøkla eller er det for småvokst fisk i vannet?

Takk! :jump:

Krøkle er prima agn for ismeite. I dette vannet har jeg aldri lyktes med å få noe særlig mengder av de dog. I innsjøer hvor jeg får tak i de i litt mengde (fisker da med sabiki og en maggot per krok) som Mjøsa, Randsfjorden og Tyrifjorden, bruker jeg de til ismeite etter for eksempel ørret. 

 

I nesten alle vann med bestand av krøkle får du større fiskespisende individer, så lenge fisken får lov til å bli gammel nok til det. Her er det ikke bare snakk om tilgang på mat (krøkle) men også fiskepress og regler rundt uttak (maksmål) som virker inn.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.11.2023 at 12.28, erik skrev:

Takk! :jump:

Krøkle er prima agn for ismeite. I dette vannet har jeg aldri lyktes med å få noe særlig mengder av de dog. I innsjøer hvor jeg får tak i de i litt mengde (fisker da med sabiki og en maggot per krok) som Mjøsa, Randsfjorden og Tyrifjorden, bruker jeg de til ismeite etter for eksempel ørret. 

 

I nesten alle vann med bestand av krøkle får du større fiskespisende individer, så lenge fisken får lov til å bli gammel nok til det. Her er det ikke bare snakk om tilgang på mat (krøkle) men også fiskepress og regler rundt uttak (maksmål) som virker inn.

Ja jeg tenkte i hovedsak på vannet du fisket i. 

Blir jo en ekstra spenning med ei stang som fisker etter større eksemplarer, og en annen tanke som slo meg er at jeg ikke kan huske å ha sett Røye som er tatt med ismeitet agnfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.