Gå til innhold
Fiskersiden

Er det noen gode plasser ette lange eller brosme i rundt Rennesøy?


Alex0209
 Share

Recommended Posts

Heisann. Er en ung fisker som har prøvd etter fin lange (5-7kg) og brosme i snart over et år. Har problemer med at får ikke napp, men vis jeg får er den enten pigghå eller svarthå. Har kjøpt inn prey lightjigger til å fighte fisk som lange og etc, men har ikke fått noe det siste året. Har prøvd en del plasser med agn men ikke noe får nå.Hvis noen kunne gitt nevnt noen gode plasser som de får lange, brosme, lysing etc. så hadde jeg vært veldig fornøyd rundt Rennesøy område. Mister litt håpet men skal prøve noen andre steder i morgen. Takk for dere som svarer.
Mvh Alex

Endret av Alex0209
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sikkert flott rundt Rennesøy, har du båt eller fisker du fra land?

Dybde 130m til 180m så får du lange eller brosme, nærmest over alt langs strandlinjen.

Jeg er litt overrasket over at du tenker at fisken skal veie 5-7 kilo, jeg får vanligvis brosmer og langer på rundt kiloet, og hvis jeg får stor fisk - så er den i de få tilfellene på rundt to kilo og opp til tre kilo som er kanskje en gang i året.

Du kan få dem med en enkelt kokt reke som agn, men du får bedre resultat med en 2cm tverrsnitt kotelett av fisk - hvilken som helst fisk, på kroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.