Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan fiske med havfiskestang?


Lofottorsk
 Share

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en stang med Penn Fathom II Lever Drag 2-speed snelle. 
Første gang jeg prøver en slik snelle. 
Jeg er HELT blank…. Det er ingen hempe på disse som man åpner for å kaste eller slippe ut snøre, man må bare justere bremsen til helt åpen? 
Eller tar jeg feil?

Samtidig vet jeg ikke hvordan snøret skal ligge fra snelle til første stangring, underside av snelle eller overside?  Ut i fra bilder funnet på nett ligger snøret på oversiden av spol men hos meg er den under, langs håndtak. Fikk ferdig lagt på fra butikk. 
 

Om jeg har en tung sluk på og rykker til på maks brems, vil likevel snøre ettergi litt så 100% kan det ikke være?

 

Håper noen kan opplyse meg slik at jeg blir litt klokere på denne type snelle. 

IMG_9506.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra utstyr.

Du slipper ut med å sette bremsen i fri ja, og når du fisker bør den stå i strike, dvs at snøret går ut med mye press. Du har ikke lyst å få revet stanga ut av hendene hvis du kommer borti spekkhugger eller noe annet svært.

Det var en merkelig måte å sette snøret på, men hvem vet, kanskje det kan funke? Men jeg ville gått tilbake til butikken og få satt det på på den vanlige måten, ihvertfall høre teorien om hvorfor det er satt på slik.

Lykke til med fiskinga

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.