Gå til innhold
Fiskersiden

Knivsliper


Truls
 Share

Recommended Posts

Skal du få skarpe kniver over tid, nytter det ikke med enkle remedier. Bruker selv diverse bryner til å slipe opp skadede kniver, alt etter egghardhet. Til vanlig oppsliping har jeg et keramisk slipestål til grovsliping og et fint slipestål til å lage fineggen. Disse kostet vel 2-300 kr tilsammen. Til filetkniver bruker jeg i tillegg en skinnrem for å få den ekstra skarp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dick har en genial modell som er svært enkel i bruk. Ganske kostbar sak til en 1000 lapp ca. Dersom du abonerer på Villmarksliv, Jakt og muligens også AoF så har de en knivsliper, som funker av samme prinsipp som Dick sine, til medlemspris. Dersom den funker like bra som Dick sine er det et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Har kjøpt en knivsliper fra Sealine Products. http://sealine-products.no/nettbutikk/8-kniver--knivstaal--slipere/36-knivsliper-barents-3000-knivslipemaskin/

Dette er en profesjonell knivslipemaskin og er meget enkel å bruke. Det kreves litt trening i begynnelsen for å få til best mulig resultat, men etter en 4 - 5 kniver fikk jeg dreisen på det og knivene ble sylskarpe. Anbefales. Denne maskinen heter Barents 3000 og har vunnet mange utmerkelser også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.