Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor lenge/mye fisker du?


westside
 Share

Recommended Posts

Fisker klart mest om sommeren, men fisker hele året. Har over 60turer til nå i år, litt mindre enn normalt-hadde en slapp periode i vinter/vår.

Noen turer er korte turer i nærmiljøet hvor jeg bare fisker 1-2timer, men de fleste varer 2-5. I helgene varer turene ofte litt lenger, 4-8timer. Fisker også endel laks, og da er det som oftest 10-16t fiske på et døgn. Regner med å lande på omtrent 110turer i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel passert godt og vel 90 fiskedager hittil i år....har få turer som varer under 5 timer....varierer veldig mye på været.....i januar og februar hadde jeg ca 5 turer i måneden. I mars steg det til rundt 15 dager pga sjø-ørretfiske, samt noen turer på vikna. I april hadde jeg ca ti turer.mens mai ble det fs-treff, samt litt laksefiske og ikke minst mausund tur pluss litt s-ø fiske......Juni taler vel for seg selv,med tid i Namsen så og si hver dag, samt noen turer etter ørreten og litt skatefiske.ble vel en tur på havet og om jeg ikke husker feil. Juli har gått med til fjellturer, mausundfestival, skatefiske, litt dorging etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket omtrent hver dag denne måneden her, mye pga jeg har hatt ferie på 3 uker. Turene mine varierer endel, mellom 2-6 timer er vel det som er vanlige - kan være kortere og lenger men det er sjelden. Men må innrømme at i år er vel det beste fiskeåret mitt noensinne, hittil hvertfall, spesielt etter å ha funnet denne siden som er helt genial med tanke på å få råd, tips og inspirasjon ---> så takk [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker så ofte jeg kan (men avgjøres ofte av en balanse mellom familie, jobb og fiske); og da er varigheten på fisketuren avhengig av hva jeg fisker etter; men gjerne fra 2-8 timer.

Så langt i år har det blitt 63 turer, og jeg regner med å runde 100 før året er omme. Da blir i så fall 2005 det året hvor jeg har flest fiskedager.

Siden 1988 har jeg fisket alt fra 29 turer (da jeg var avtjente verneplikten) til 88 turer per år (i fjor), med et gjennomsnitts fiskeår på ca 50-60 turer. Nå har jeg imidlertid satt en ny standard og håper på å ligge mellom 80-100 turer årlig de kommende årene, men det fordrer nok en del ofret søvn av hensyn til familien.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 46 turer til nå i år og lander vel på en plass mellom 80 og 90 vil jeg tro.

Jeg kaver ikke for å få mest mulig fiskedager i året.

Fisker gjør jeg når jeg får lyst, fisker ikke i drittvær hvis jeg ikke føler for det, men hvis jeg plutselig får et "kall" så stikker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på mellom 100-150 dager i året. I fjor var jeg vel litt over 150 dager. I år har jeg av div grunner ikke fått fisket så mye, noe jeg håper vil forandre seg i oktober da jeg får mere fritid igjen.

Jeg fiker mye fra Mars til November. Des til og med Februar er de mnd jeg fisker minst, men har da selvfølgelig fisketurer da også.

Mine turer varer som oftest fra 4-10t, men har noen kveldsøkter innimellom som varer 2-4t, det er vel hovedsaklig turer etter SØ, og kveldsturer etter suter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.