Gå til innhold
Fiskersiden

"ultraportabel" slukstang opp til 20g


Aalerud
 Share

Recommended Posts

Ron Thompson Explorer 9,3` 7-28gr 4-delt. Veil 1299,-

Stanga kaster 4gr noen lunde også. Stanga er litt stiv med utprega toppaksjon men meget morro å kjøre fisk på.

Fetteren min landa ein regnbue på 8.6kg på ei slik så stanga står for ein støyt også, har bilde av stang og fisk på mob som mms om du er interresert.

V.G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Shimano Beastmaster STC?

5-delt 5-20 gram, 180/210 cm. (TBMS180/210ML)

6-delt 10-30 gram, 210/240 cm. (TBMS210/240M)

Som du gjerne vet så kan du variere lengden ved å velge mellom to altervative lengder på nederste delen. Den kommer forøvrig med tube. De letteste stengene (2-10g) i serien koster rundt 1.200,-. Prisen stiger selvsagt litt, og jeg vet desverre ikke hva disse to koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Gringo

Ron Thompson Explorer 9,3` 7-28gr 4-delt. Veil 1299,-

Stanga kaster 4gr noen lunde også. Stanga er litt stiv med utprega toppaksjon men meget morro å kjøre fisk på.

Fetteren min landa ein regnbue på 8.6kg på ei slik så stanga står for ein støyt også, har bilde av stang og fisk på mob som mms om du er interresert.

V.G

Høres ut som en ganske stiv stang, men jeg skal se på den. Hvem forhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av furu

Hva med Shimano Beastmaster STC?

5-delt 5-20 gram, 180/210 cm. (TBMS180/210ML)

6-delt 10-30 gram, 210/240 cm. (TBMS210/240M)

Som du gjerne vet så kan du variere lengden ved å velge mellom to altervative lengder på nederste delen. Den kommer forøvrig med tube. De letteste stengene (2-10g) i serien koster rundt 1.200,-. Prisen stiger selvsagt litt, og jeg vet desverre ikke hva disse to koster.

Jeg har sett litt på de stengene. Blir mest sansynlig den 5-delte. Har bra erfaring med Shimanostenger, så vil tro dette er et bra valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ja, er det noen som har fått prøvd disse expedition-stengene til Guideline nå da? Jeg har også kikka på den 9,6-fotern, faren min trenger ei skikkelig kvalitetsstang til fjellfiske, og jeg har anbefalt han å hvertfall ikke gå under 9 fot. Har kommet til 3- eller 4-delt er løsningen for han mtp på transportlengde. Jeg har også kikka såvidt på Ticas 3-delte Discovery 9,6' 3-15 gram, men bare på nett og i kataloger foreløpig. Intersport i Bogstadveien skal vel ha endel utstyr etterhvert som påska er over, mulig jeg får ta en tur oppom der en dag.

Andre forslag? Trur vi skal prøve å holde oss under 14-1500 kr, så endel gostenger faller vel ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv akkurat en Shimano Beastmaster STC 10/11" 5 delt 20-50 gr, og må si meg svært sjokkert over følsomheten i stanga! På tross av stivhet, gir den meget god tilbakemelding om hva som foregår i andre enden av sena. (har ikke prøvd å kjøre fisk på den enda :P ) Gode kasteegenskaper også. Stiller meg mere tvilende til uttrykket "transportlengde", min var oppgitt til 71 cm og var i virkeligheten med tube 78 cm :rolleyes: Poenget med en tube er vel å bruke den til å transportere stanga, eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.