Gå til innhold
Fiskersiden

Flue og dupp


andrak
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Jeg er ikke den mest drevne, og erfarne fiskeren av meg, og har til dags dato fisket for det meste(ok.. kun) med sluk/spinner. Men nå melder ønsket om å fiske med flue og dupp seg. Hvor jeg er rimelig blank for kunnskap.

Det jeg lurer på er hvordan hele greiene skal bindes opp når jeg vil ha duppen ytterst på sena, og fluene innover mot stanga? Detaljert beskrivelse av hva/hvilke knuter/hvor setter jeg stor pris på, ettersom jeg ikke klarer finne frem til noe lurt ved å søke selv. (antageligvis finner jeg noe lurt, bare at jeg ikkje skjønner det[ ;) ])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av andersen

Helt enig med KAMASAN! Det er mye lettere å kaste med når fluene er forran duppen!

Det har jeg brukt hele tiden mens jeg har fiska med flue å dupp, og det funker bra!

Fisk får du og ;)

Man kan også bruke flere opphengere foran duppen, f.eks. forskjellige størrelser og farger. Et annet forslag er å bruke to fluer, der den som er nærmest duppen er ei tørrflue, og den som er nærmest deg er ei nymfe som flyter rett under vannet. For å få nymfa litt lenger ned, kan man bruke en litt lenger fortom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.