Gå til innhold
Fiskersiden

Havål


Mona Davidsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk akkurat bakgrunnen for historien:

Da jeg fikk beskjeden om havålen hev jeg meg på telefonen til Egersund for å sjekke hva som skjedde. Via et par telefoner fikk jeg kontakt med en kar på Westfish anlegget i Egersund (fiskemottaket). Han ville ikke si navnet sitt, men kunne bekrefte at 3 lugubre godt voksne (og lubne) herremenn tidlig onsdag morgen dukket opp med mye kontanter og begynte å plage krabbefiskerne. En av dem hadde fått en havål i en teine og hadde ikke fått den ut enda. For 5000spenn kjøpte de teina med innhold...resten av historien får vi nok i morgen... lixom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på KIS dere gutter, hadde en ekstatisk Rein-Egil på tråden (i fistel) 3 sekunder etter at den var i båten. og det er ett faktum! Rogalands første havål er tatt etter målrettet fiske!!!

Fisken er tatt på ett vrak på rundt 70 meters dyp..

Bifangst er kjedelige langer på rett under 10kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fangstrapport:

(Turen ble avblåst 5 timer før slutt pga. vinden og bølgene begynte å bli uforsvarlig store).

Lange 9,75 og 9,05

Brosme 4,85

Sei 1,92

I tilegg noen mindre langer og brosmer

Og selvfølgelig en conger med vitale mål: 5,83 kg og 132 cm.

Gutta glemte selvsagt å ta bilde i ekstasen, men man kan jo se den for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØYSTEIN!!!! Tok du ikke bilde?? Hehe.. Bare Mona som terger her. Bilder er tatt og vil bli lagt ut.

Tenkte at det har vært så mye skriverier om denne evinnelige fiskesorten nå at tiden var vel inne for å se hvor vanskelig det egentlig kunne være.

3 timers venting krydret med artige bifangster skremte vel ikke vannet av meg akkurat..[ :D ][ :D ]

Dette var vanvittig gøy! Tor Inges Kleppe-kunnskaper har forøvrig også en stor del av æren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.